Tisdag 17 november 2009

2009-11-17 21:33:38 / 1 kommentarer ..


Sovit dåligt inatt. Det går fasen inte att sova när man hostar och snuvar... Men det gjorde ju att jag tog mig upp i tid i morse. Hjälpte Fian att komma iväg till bussen. Och faktiskt, det blev inte enbart en filt runt henne på väg till skolan, denna morgon heller. Hon hotar ofta med det, men vad jag vet har hon alltid haft kläder på sig på skolan...

På jobbet gick det bra. Vi är ju två borta, men hade en vikarie idag så det gick hur smidigt som helst. På lunchen var jag iväg och postade ett brev och passade på att skvallra lite med Therese från receptionen. Hon hade haft dunderkul i fredags, liksom jag. Vi måste göra det fler gånger, det är bara så!

Det var min tur att stänga växeln och jag skyndade mig sedan till bussen. Hemma blev det att slänga i sig lite mat och sedan for jag och Sofia till Storheden. Till Rusta. Vi var ute efter prasselbyxor till katterna. Jag hittade dem och köpte ett par till mina katter och ett par till Annelies små vilddjur.

Sedan blev det att direkt fara till dansen. Mikael sa att jag fick inte fara på dansen idag, eftersom jag inte är helt kurant. Men jag berättade tydligt och klart att jag ÄR faktiskt vuxen och jag bestämmer faktiskt SJÄLV. Jag lovade att bara lära mig den nya dansen. Det gjorde jag oxå (plus genomgången på en annan). En timme senare for vi hem. Det blev iaf en timme kortare än jag brukar vara.

Hemma blev det att packa upp leksakerna jag köpt, äta lite kvällsis (heter det kvällsis när man är vuxen?) och fixa lite annat småpyssel. Snart kommer denna fröken att stupa isäng...

Jag undrar hur många hundra bilder jag har knäppt på katterna. Många hundra är det... Men hur många som är bra, det är en annan sak. Här nedan kommer några exempel på totalt misslyckade bilder.


Bill hoppar ur bild.

 


Lillen gör något slags kaninhopp precis när jag knäpper.

 


Det ser ut som Bill är slängd i luften, men han är påväg att göra en bakåtvolt. Jag säger bara det; tur man har digitalkamera...

 


Här är Billabong och prasselbyxorna jag köpte. Visst förstod ni att det var sådana byxor jag menade? Om ni funderar varför Bill ser flummig ut är det för att han inte gillar blixten och blundar av den.

 


Lillen är väldigt nyfiken. Det är Sofia som står bakom och övervakar...


Kommentarer
Annelie

Åh TACK för att du köpte prasselbyxan - Laban o Mimmi kommer att ha super skoj med dessa brallor!



Och det här med "kvällsis" så kallas det väl för vuxna oxå, eller är vi helt enkelt för unga :)

2009-11-17 22:07:18
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!