Torsdag 26 november 2009

2009-11-26 21:29:56 / 1 kommentarer ..


6.45 var jag på jobbet! :) Jag hade bilen och for lite extra tidigt för att ta fram alla ljusstakar. Av 5 stycken så fungerade EN! Man kan bli galen för mindre.

När chefen kom så berättade hon att hon hade varit arg och på dåligt humör på ledningsdagarna. Jag tänkte att det var ju bra att hon var arg där, så kunde hon vara glad när hon är hos oss. Men hennes dag blev inte riktigt som någon hade önskat. Det var platschefer som retade henne, det var läkemedelsföretag, växeln la av och hjälpen förstod inte riktigt, konstiga ändringar i registren mm mm. Till råga på allt så hade de plötsligt bytt lås i vårat förråd!

Det som är bra med våran chef är att det blir liksom fart i det hela. Hon ringer och fixar! Det gillar vi som hennes undersåtar. Bättre än att hon är arg på oss... :) Men när jag gick hem idag så önskade jag att hon skulle få en bättre dag imorgon, och det önskade hon med...

Men det är klart hon får, det är ju fredag!

OJ, nu blev det mycket om chefen. Jag då!? Jo, jag har julpyntat på jobbet, insett att Jaana är en riktig tornedalning, förklarat för Annelie att det krispiga i wokgrönsaker är vattenkastanjer och inte palsternacka, diskuterat kärlek med Marlene och svarat i växeln.

När jag slutade åkte jag och hämtade Fian och vi for till Dollar Store. Hon skulle ha nya saker till sin lägenhet. Sedan blev det en sväng till Rusta oxå. Där köpte hon bland annat ett knallrosa moppset. :)

For hem och fixade middag för att sedan bege mig till dansen. En bra kväll där. Den nya dansen var jättehärlig och nu har låten fastnat i mitt huvud. Ulrica kom dit idag och precis som vanligt när hon är där, så blir det lite extra trevligt... :)

Nu är jag hemma, med massor av energi i kroppen. Men jag ska försöka spara på den tills imorgon, då jag är ledig. Jag ska julpynta hemma oxå!

Idag hade vi dessutom storbesök på jobbet!


Rosen hade med sig sin söta papegoja in till växeln. Den har varit hos veterinären på efterkontroll (har haft framfall och blivit opererad). Då kom Rosemarie och visade upp henne.


Om jag minns rätt så är hon 14 år, men jag kan ha fel. Och nu i detta skrivande ögonblick så inser jag att jag har ingen aning om vad pippin heter! Skamligt av mig...


Men hon är väldigt fin! Hon såg sig mycket nyfiken omkring och undrade vars hon hamnat.


De lyckliga föräldrarna... :)


Kommentarer
Ulrica

Snäll du är!! :) Du vet att det är ömsesidigt också. Mina danskvällar blir alltid lite trevligare när du är där också!! Ska dansa lite Release me här hemma under veckan tänkte jag så jag inte glömmer bort den! Den var riktigt trevlig och låten är ju grym! :)

2009-11-27 08:28:02
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!