Torsdag 8 oktober 2009

2009-10-08 22:12:01 / 0 kommentarer ..


Mikaels mobil började tjata om att den hade lite ström i batteriet. Redan kl 4 började den att pipa... Värre än både ungar och katter. Men när jag väl steg upp så kände jag mig ändå rätt pigg.

Hade den vanliga proceduren på morgonen. Det är kul hur fort man kommer in i nya rutiner. Sedan katterna ser min morgon ut på följande sätt:
*Snoozar (betydligt mindre än innan kattinköp)
*Stiger upp och gossar med katterna
*Sätter på vattenkokaren
*Sätter på kläder och ansikte (det sista kan oxå kallas att sminka sig)
*Hämtar tidning
*Till köket och ge de totalt utsvultna katterna (om man ska tro dem) frukost
*Äter frukost och läser tidning
*Borstar tänder
*Packar lunchen
*Säger hejdå till Mikael
*Säger hejdå till barnen och katterna
*Går till bussen

I stort sett så, ser mina morgonar ut nu sedan jag köpte katterna.

Tidigare var det:
*Snooza i ca en timme
*Rusa upp och klä på mig och fixa ansikte
*Slänga ner maten i väskan, samtidigt som man borstar tänder och säger hej då till de som var hemma.
*Rusa till bilen

Jag kan säga att det känns liksom lugnare och bättre med de nyare rutinerna.

Sötaste Jaana bjöd på tårta på jobbet idag. Bara för att hon tycker att vi på vårat arbete är så bra kollegor och för att hon trivs så bra i växeln! Vilken underbar anledning att bjuda på tårta! Jag tog ingen bit, men jag uppskattar det ändå.

Jag tog bussen hem idag eftersom jag har dansen. Så det blev att stressa hem, laga carbonara och sedan gå iväg till dansen. Repetition idag, men det var helt ok. Åhhh vad jag gillar att dansa... :)

Sedan gick jag hem, duschade, hängde tvätt, tömde diskmaskin, rengjorde kattlådorna, gosade med katterna, gosade med katterna och gosade med katterna... Skickade även in en anmälan till Polisen om Mathias stulna mobiltelefon. Enkelt när man kunde göra det via nätet, slapp ringa... 

Mathias och hans basketlag spelade föresten sin andra seriematch idag. De vann även denna ganska stort... :) GRATTIS GRABBAR.


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!