Fredag 11 september 2009

2009-09-14 21:02:26 / 0 kommentarer ..


Imorse var det nära. Sofia skulle upp kl 5. Jag ställde min kl på 5.15 bara för att se till att hon kom upp. INGEN av oss hörde klockan och jag vaknade med ett tvärryck 5.40... Sofia måste gå hemifrån kl sex, så det blev stressigt värre. Men hon fick hjälp med att fixa frukost och hipps vipps var hon klar och gick iväg.

Jag insåg att jag inte kunde gå och lägga mig igen, utan tog en väldigt lugn morgon. Hann med massor av saker. Jag åt frukost, lusläste tidningen, gjorde mig i ordning i riktigt lugnt tempo, rev ut alla sängkläder och fixade sängen, tränade lite linedance mm... Ändå var jag på jobbet långt innan jag behövde... :)

Själva arbetsdagen gick bara fint. Det ringde så där lagom och vi jobbade på i bra takt. Idag stängde jag så jag åkte hem efter 17. Där höll Mikael på med middagen och Sofie med kompis gick runt och väntade på att få äta.

Själv satte jag mig och ringde till farmor och farfar. Jag har tänkt göra det hela veckan men det har inte blivit av än. Farfar blev jätteglad när jag ringde, vilket kändes jättekul! Jag berättade för honom att vi ska till Umeå lör-sön och tänkte köra över Lycksele hem, ifall de skulle vara hemma.

Då visade det sig att farfar skulle jaga på söndag. Gubben Jonsson fyller 89 år i oktober och jagar fortfarande älg. En krutgubbe med andra ord. Men vi bestämde att han skulle bara jaga på förmiddagen så skulle han fara hem när jag ringde och sa att vi var på väg... :)

Resten av kvällen bestod av lite tv och lite annat småpyssel. Drack gott rött vin och helt enkelt njöt av att det var nu helg!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!