Onsdag 16 september 2009

2009-09-16 20:53:18 / 4 kommentarer ..


Vilken dag. Denna dag har inte alls blivit som jag hade trott... Men jag klagar inte det minsta lilla...

Det började med att jag kom till jobbet. Pratade lite med Mallan medan jag startade upp datorn. Innan jobbet började kollade jag min mail. Där låg ett mail och väntade och det stod att Annelie från Kattakuten skulle hämta kattungar idag och undrade om hon kunde komma förbi med killarna så jag skulle få välja ut två katter. Vi har varit i kontakt lite tidigare, men nu plötsligt hade hon katter...

Jag skrev tillbaka att jag väldigt gärna ville det men att de kunde inte stanna eftersom vi åker utomlands på söndag. Det var inga problem sa hon men hon skulle ändå komma förbi.

Efter det var Annelie indragen i STORA drag. Jag fick panik eftersom jag fortfarande hade fyra nymfparakiter. Annelie fixade det genom att prata med sin coola kompis från skogen, Hansson. Hon skulle ta två av fåglarna. Jag och Annelie insåg att vi endast kan fixa det idag. Imorgon är det massa annat som händer osv osv... Så på fikarasten fick jag åka hem, upp på vindan, hämta bur och in med fåglarna. Tillbaka till jobbet och lämna över dem till Annelie som tog dem i sin bil.

Pratade med Mallan som lovade att vara vakt till de andra två fåglarna under tiden för våran semester. Skönt, det fixat...

När jag slutade åkte jag till Coop och handlade kattlådor, sand, mat, leksaker och matskålar. Hem och fixa med mat. Plötsligt kom farmor på besök och ville prata om utland! Trevligt, men jag var inte koncentrerad. Sen så kom hon; Annelie från Kattakuten. Med sig hade hon tre små killar. En av dem kröp ihop i Mikaels famn och började kurra direkt. Han var givetvis vald...

Två kvar varav den ena sprang omkring i huset och for som en virvelvind... Den tredje katten låg lugnt i famnen hos Annelie. Så jag valde den tredje. SÅ HIMLA SÖTA KATTER... De är exakt 13 veckor idag.

Plötsligt så säger farmor att katterna kan vara här medan vi åker bort, hon kan sköta dem. Så det hela slutade med att katterna är här och bor hos oss och de kommer att stanna kvar. Jag har blivit kattmamma. Jag undrar när jag var så här lycklig senast...!

Så resten av kvällen har jag mest suttit och tittat på mina gullepluttar... :)


Detta är Billabong. Men till vardags kallas han för Bill...


Här har ni Lillen...


Lillen och Bill i sin transportbur!


Kommentarer
Ingela

Oj så söta de är :-) Vad kul att de fick flytta hem till er redan idag :-)



2009-09-16 21:47:13
Annelie

Men Lillen o Bill - vad ni är söta! Det är ju bara 4v mellan våra "bebisar" :) Ja - nu ska du se att man har knappt tid att jobba! Det är inte lätt att slita sig från de små liven :)

Laban o Mimmi hälsar Tass tass

2009-09-16 22:05:07
Hon på andra slingan

Vilka skönheter! Lillen påminner mig en hel del om Tusse tår i ögat

Hoppas att ni får många mysiga stunder i famnen. Får man kanske komma över och titta någon gång?!? Kram

2009-09-16 22:10:00
Cissi L

Kiiiiiiiiiiiiiisssssseeee!!! Åh, jag älskar katter - vill också ha!!

2009-09-17 07:33:41
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!