Onsdag 30 september 2009

2009-09-30 22:21:32 / 1 kommentarer ..


Ja du på andra slingan... Vi är nog kanske nykära än, men kan man verkligen vara det efter 3 år!? Jag undrar om jag skulle kunna sova i en 220 cm säng. Som det är nu kan jag knappt sova när jag är ensam... ;)

Idag åkte jag buss igen! :) Snart är jag expert på det här området... Jag har varit lite orolig att jag ska försova mig och missa bussen, men det var ju dumt att oroa sig. Så fort klockan ringer vill jag stiga upp för det finns ju två kurrmaskiner som kommer då.

Dagen på jobbet gick riktigt bra och fort. Började med att chefens chef kom på besök. Hon pratade med oss alla och dessutom samlade hon oss i grupper för lite genomgång. Det gjorde att fm-rasten blev lite senare än vanligt. Och det lilla gjorde att dagen gick fort.

Vi har haft en tokig eftermiddag annars. Vi har skrattat och dummat oss hur mycket som helst. Härligt med en arbetsplats där man kan skratta. Självklart är det inte alltid en vandring på rosor (det är ju enbart kvinnor på min arbetsplats) men på det stora hela kan man säga att vi är en bra grupp!

När arbetsdagen var slut så tog jag en promenad hem. Jag lyssnar ju på ljudböcker och det är en härlig stund när man promenerar och lyssnar på massa spännande deckare.

Väl hemma tog jag mig lite mat och sedan kom Annelie på besök. Hon skulle få titta på mina små djur. Kattvän som hon är blev hon överförtjust i dem. Bill är ju större och även om han är jättefin och helt underbar, så är faktiskt Lillen sötare. Han har fortfarande kvar kattungeutseendet.

När Annelie farit hem blev det att fixa det gamla vanliga; lunchlåda, diskmaskin tömmas, kattlådor städas osv... Nu sitter jag vid datorn och snart blir det nog sovdags.

Jag har ju avmaskat mina katter och en av dem hade faktiskt mask. Så nu ska jag göra om dosen om några veckor så är de helt fria sedan. När katterna kom (vilket är exakt 2 veckor sedan idag) lossade Bill ganska mycket päls, men det har han helt slutat med. Undrar om det inte var stress som gjorde att pälsen lossade. Nu är de så fina båda mina sötnosar.

Mycket kattsnack idag, därför måste jag ju fortsätta med det även på bilderna!


När Annelie for hem la sig katterna i sängen för att sova en stund.


Men när Mikael kom hem så försökte de vakna till ordentligt. Lillen lyckades sträcka ut tungan precis när jag knäppte, men jag tycket det var lite gulligt ändå.


Trötta Bill. Det var inte lätt att vakna...


Zzzzz


Lillen tog sig utan för sovrummet, men sedan var han tvugen att vila igen.


Här börjar Lillen vakna och ser längtansfullt efter sin leksak i dörröppningen!

Kommentarer
Annelie

Ja det var verkligen roligt att få träffa de små liven, dom var såååå söta!

Mjau mjau

2009-09-30 22:40:27
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!