Måndag 12 april 2010

2010-04-12 21:13:46 / 2 kommentarer ..


Ja må ja leva. Ja må ja leva. Ja må ja leva uti hundrade år!!!

Idag fyller jag år... :) Grattis till mig. Min dag började tidigt. 04.43 blev jag väckt med frukost på sängen. Det blev lite tidigt eftersom Mikael åker strax före kl fem till jobbet, men det gjorde inte så mycket. Det var ju urgulligt... Så jag och katterna delade på frukosten i sängen. Är det födelsedag så är det...

Vill även passa på att gratulera följande personer som oxå fyller år idag:

Inger Björk (min mor)

Sara Johansson (min "systers" barn)

Jakob Brännström (min kusin)


Det är fullt upp med födelsedagar nu...!

Hur har då mina dagar varit?

Fredag
Jobbade hela dagen och allt var väl helt normalt. Dock åkte jag buss hem eftersom det regnade. Hemma hade Mikael lagat så otroligt god mat och bjöd på både vin och vitlöksbröd till detta. Otroligt gott. Pratade en snabbis med min faster i telefon och pratade även med min mor i telefon. Resten av kvällen bestod av tv och prat och lite mera vin.

Lördag
Sov till nästan 9.30 innan det blev liv i oss. Efter frukost åkte vi iväg till Yamaha för att kolla in mitt eventuella nya inköp. Jag har ju inte bestämt mig riktigt. Men det är ju denna helt underbara motorcykel, Yamaha Midnight Star 950 som jag vill ha. Vilken maskin!
Efter checken, åkte vi in till stan och gjorde lite ärenden. Avslutade med ett besök på Kulturens Hus för att fika. Tog "bara" kaffe och ett äpple med det var gott det med!
Sofie behövde hämtas i Mörön så plötsligt satt vi i en bil påväg söderut på E4:an. När vi hade hämtat henne var jag dödligt åksjuk och trodde inte jag skulle klara mig hela vägen hem, men det gjorde jag.
När jag fått lite frisk luft och ätit lite mat, så mådde jag bättre. Jag satte igång att städa medan Mikael och Robin rensade igenom alla hans saker.
När det blev middagsdags så åkte vi ut till mamma och lagade en god födelsedagsmiddag till henne. Vi blev där ganska länge och var hemma i lagom tid tills Millenium-filmen började.

Söndag
Jag vaknade först. Det händer inte ofta! :) När jag lyckats väcka Mikael så steg vi upp och åt frukost. Mikael gick ut i garaget för att fixa cyklar, medan jag och Mathias satte igång med vårat stora arbete. Vi gick igenom alla hans saker och rensade för glatta livet. Sedan bar vi över allt som skulle vara kvar, till Sofia's gamla rum. Det är nu hans nya rum. Denna rensning och flytt tog hela dagen!
När klockan var 16 så började det hockey på tv. Medan Mikael såg den så åkte jag till mamma och städade hennes golv.
Hemma igen gjorde jag tacopaj och den blev klar lagom till matchen var slut.
Kvällen avslutades med en joggingtur och tv.

Måndag
Ja, idag fick jag då vakna tidigt. När jag sedan gjort mig klar med allt så tog jag årets första cykeltur. Cyklade till jobbet. Var faktiskt riktigt härligt måste jag säga.
På jobbet hade jag massor med gratulationshälsningar på mailen och de har fortsatt strömma in hela dagen. Man är väl barnslig, men det är kul... :)
Av Anneli fick jag två jättefina kokböcker som jag kommer ha stor glädje av. Låter som en klyscha, men jag tror faktiskt det efter att jag har läst dem.
Efter jobbet cyklade jag hem och där väntade YTTERLIGARE en god middag av kocken Mikael. Han hade gjort en ny variant av laxlåda. Den godaste jag ätit.
Efter middagen åkte vi iväg till Boden och gratulerade Tomas och Sara. Trevligt att träffa massa härliga människor där. Bla en enmånaders bebis. Så söt...! Jag fick hålla och kände mig riktigt lycklig. Men som sagt, så länge man får lämna tillbaka till föräldrarna så går det ju bra.
Mikael hade inte riktigt koll på vem av flickorna som fyllde år och när vi började prata hemma, så var han säker på att det var "hon i svart" som var äldst och fyllde år. Det är Malin. Hon är inte ens 15 än och vi firade en 17-åring. Suck, han hänger inte med alltid...
Kvällen har bestått av dator och lite mera dator. Jag trivs vid min lilla burk... :)

 

 


Kommentarer
Hon på andra slingan

Jag kom på när ni hade åkt att det fanns ett födelsedagsbarn till. Skickar ett grattis här i efterskott. Kram

2010-04-13 09:54:35

Grattis från Sofias kompis Sofia i Norrfjärden! :)

2010-04-13 10:22:14
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!