Söndag 25 april 2010

2010-04-25 20:54:20 / 0 kommentarer ..


Ibland undrar man hur det kommer sig att vissa glider genom livet och liksom bara lever och njuter, medan andra försöker men någon slår undan benen på den personen hela tiden. Sedan jag var liten har jag fått kämpa. På många olika sätt. Jag tycker faktiskt att jag har råkat ut för otroligt mycket tråkiga saker i mitt liv.

Trots detta har jag slagit mig fram och vägrat ge upp. Ibland har jag klarat mig helt själv, ibland har jag haft goda vänner som hjälpt mig. Jag har bestämt mig för att jag inte ska ge upp. Jag vill leva mitt liv och göra saker, uppleva saker, njuta av tillvaron.

Tack vare att jag har denna inställning så mår jag oftast ganska bra. Jag har lärt mig ta emot hårda slag utan att falla. Det är viktigt om man ska orka...

Varför skriver jag så här nu då? Jo, i helgen hände nästa jobbiga sak för mig... Kl 03 natten mellan lördag och söndag så ringer hemtelefonen. Det är min mamma som har ramlat. Hon tål smärta väldigt väldigt bra, men nu klagade hon över att hon hade väldigt ont. Jag och Mikael åkte dit och fick upp henne från golvet. Jag såg att hon hade svårt att sitta, så jag ringde akuten. De ville att hon skulle komma in.

Ambulansen hämtade henne, medan vi tog bilen och körde efter. Läkaren undersökte henne och sa att hon måste röntgas, men det blir mot morgonsidan. När mamma for till avdelningen åkte vi hem. På söndagmorgon ringde jag till sjukhuset. Inte konstigt att hon hade ont. En fraktur i höften... Hon skulle opereras...

Så där ja! Då har vi henne handikappad och vem ska ta hand om henne? Ja, det får väl bli jag eftersom det inte finns någon annan! Låter kyligt, men jag har faktiskt oxå ett liv som jag vill leva... Suck...

Nu när jag skriver detta har jag inte hört något från sjukhuset. Mammas operation blev försenad, så hon är precis klar. Jag ska snart ringa dit och höra hur det blir med henne. Men inne i barnhjärtat så värker det ändå. Det är ju min lilla olyckliga mamma som ligger där och är skadad.

Vad har annars hänt i helgen?

Jo, jag har provkört en ny mc. En Yamaha XVS 950. Helt underbar hoj. Jag har bestämt mig nu, jag ska byta. Daisy ska få flytta hemifrån, men det ska nog gå bra.

Vi har oxå haft både grillpremiär och jordgubbspremiär! Härligt... :)

Jag har även hunnit måla om i vårat nya sovrum + att jag har flyttat en av bokhyllorna in dit. Nu närmar det sig att vi ska få ett rum som är något att ha!

Christer har varit på besök när han nu varit ute och kört lite mc. Trevligt att mc-kompisarna börjar dyka upp lite. Jag har ju varit och skött om Frasse oxå. Den stackaren är ju ensam hemma nu när mamma är på sjukhuset.

Det är ungefär vad som hänt i helgen, i korta drag. Måste oxå passa på att berätta att min son och hans lag blev DM-mästare i år igen! Jag är riktigt stolt över grabbarna!!!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!