Tisdag 27 april 2010

2010-04-27 21:32:42 / 1 kommentarer ..


Det är ju inte så ofta jag får kommentarer på bloggen, över det jag skriver i just bloggen. Men jag får väldigt ofta höra kommentarer på andra sätt. Kan vara via mail eller när jag träffar personerna i fråga. Eller så kan jag få ett mycket oväntat telefonsamtal. Det fick jag igår. Anneli och Tomas pappa, Lars, ringde mig. Han ville bara visa sitt stöd och jag fick kramar via telefonen av både honom och Monica. Det är ju sådana människor som gör att man orkar! Hi hi... Jag känner hur jag sitter här och ler bara jag tänker på det... KRAM till dem!

Idag var jag upp till mamma på lunchen. Hon var lite irriterad och på dåligt humör, men det är ju för att jag vet att hon avskyr att ligga på sjukhus. Så jag struntade i det. Hon blev lite mer nöjd när hon fick lunch iaf... :)

Efter jobbet så åkte jag raka vägen hem till mamma. Där hörde jag Frasse genom dörren hur han ropade efter mig. Stackarn är så ensam nu. Han var ganska kärvänlig och gosade med mig ett bra tag innan han åt och sedan gick till sin vanliga plats i vardagsrummet.

Själv satte jag igång att städa hos mamma. Jag rensade bort alla tidningar och fyllde bilen med dem och annat återvinningsmaterial. Sedan dammsög jag och dammtorkade i vardagsrum och ett av extrarummen. Jag rensade kylen och städade under köksbänken. Städade vid Frasses kattlåda och tog ena toaletten. Sedan kände jag att det fick vara bra där för idag.

Då åkte jag till återvinningsstationen och kastade skräpet och sedan blev det att gå in på Ica och handla. Klockan var närmare 20 innan jag var hemma. Men då hade Mikael middagen klar.

Vi fotade ljuddämparna till Daisy och lite annat smått som ska ut på nätet. Sedan bar vi in skrivbordet till vårat nya sovrum (det är ommålat) och skruvade ihop det. Nu har jag skurat där bordet ska stå och väntar på att det ska torka, så att jag kan flytta det på plats.

Sedan ska jag bära över lite saker dit innan jag far ut och springer och sedan duschar. Blir en lång dag idag...

Det har faktiskt hänt två till roliga saker idag, men det berättar jag om imorgon! ;)


Kommentarer

Det var tråkigt som har hänt för din mamma men hon har tur att du finns i hennes liv.

Kramar

2010-04-28 21:09:16
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!