Tisdag 6 april 2010

2010-04-06 19:18:31 / 1 kommentarer ..


Här är jag! Har haft påsklov från bloggen, men nu ska jag försöka återvända. Här kommer uppdatering om vad jag gjort de senaste dagarna.

 
Fredag 2 april
Trots att det är helg så har jag börjat vakna ganska tidigt. Jag gillar det. Då utnyttjar man helgen bättre. Jag stiger ju inte upp 5, som på vardagarna, men vid 8 börjar jag vakna. Denna långfredag var vi på Storheden hela förmiddagen, tillsammans med mamma. Vi var på Ica Maxi och Biltema. Sedan for vi på Trend och fikade. Jag passade på att springa in på Coop och då hann Mikael och mamma bli jätteless på att vänta... Men SÅ länge var jag inte borta... Sedan skjutsade vi hem mamma och återvände hem till oss. Där pysslade vi på, Mikael i garaget och jag i köket. Jag bytte gardiner och planterade om lite blommor. På eftermiddagen åkte vi till mamma och gjorde Janssons Frestelse. Mumsigt värre… Kvällen var mycket lugn och mysig framför tv:n.

 
Lördag 3 april

I lördags tog vi en lång sovmorgon och var inte uppe förrän kring 10. När Mikael återvände till garaget för mera pyssel, så bakade jag lite matbröd. Sedan tog vi en promenad ut till mamma och fikade med henne. På kvällen skjutsade vi Mathias till Samuel som skulle sova (lana) där, medan vi själva åkte till Lena o Peder. Vi bjöds på en superb trerättersmiddag och hade jättetrevligt. Jag åt faktiskt soltorkade tomater och tyckte det var gott... Det trodde jag inte. Mikael som har jour fick vara chaufför, medan vi andra kunde dricka lite vin.

 
Söndag 4 april
I söndags så satt vi vid datorn hela förmiddagen. Det är mycket att planera när man ska på semester. Vi tog en härlig promenad innan lunch och sedan for Mikael ut och körde hoj. Han körde till Boden, till Christer och Marja, men de var inte hemma så då återvände han hem. Själv satt jag och slappade hemma med en bok. När Mikael kom hem tog vi med oss katterna och satte oss på altanen. Katterna försökte berätta hur hemskt det var att vara ute, men vi satt där i ca en timme iaf. Härlig! Sedan hämtade vi mamma och gjorde middag hemma hos oss. På kvällen kom Sofia och skulle sova över. Men hon var mest inne i sitt (gamla) rum med en kompis.

 
Måndag 5 april

Denna dag åkte jag och Fian iväg kring 10.30 och handlade till henne. Hon skulle nämligen till Stockholm. Rättare sagt Upplands Väsby till min faster. Niklas skulle åka bort så Fian ville också göra något. Marie erbjöd sovplats ifall hon ville komma och hälsa på. Det nappade hon ju på direkt. Det var dyrt med både flyg och tåg så här nära inpå (de billiga platserna är väl borta för länge sedan när det är påsk) så därför åkte hon buss. Hon åkte buss till Sundsvall och sedan länståg till Gävle. Där bytte hon länståg och åkte till Upplands Väsby. Hon åkte 11.50 och var framme 00.40, så det blev en lång resa. Men för henne var det värt det! :)

 
När jag kom hem så tog vi det mycket lugnt ett bra tag. Sedan ville Mikael göra något, så vi åkte ut mot stan. Det enda som var öppet var Åhléns så där gick vi och strosade ett bra tag. Sedan var vi på Coop och fikade och handlade innan vi åkte hem och gjorde palt. Resten av kvällen pratade jag i telefon, eller läste min bok.

 
Tisdag 6 april
Tillbaka till jobbet och vardagen idag! En häftig start på veckan blev det måste jag säga. Men men det är inget jag klagar över utan nu är ju den dagen över och fort var det gjort. När jag slutade mötte jag en vän på sjukhuset. Hon berättade att hennes son varit med om lite olyckliga saker och jag tyckte så synd om dem. Men som jag sa till henne "livet finns inte för att det ska vara enkelt att leva". Dock tycker man ju att vissa drabbas värre än andra...
Nu sitter jag här hemma och hade verkligen tänkt att påbörja min karriär som löpare. Jag har bestämt mig för att kunna springa en lagom rundan innan sommaren är slut. Men min kropp verkar inte tycka det, för nu har jag jätteont i magen. Undrar om jag är nervös...?
Föresten så vill jag oxå varna alla för baracken där jag arbetar. Där har det nu upptäckts TVÅ spindlar idag. Den ena såg jag... Tack och lov för söta Cissi som kom och räddade mig!
Nä, nu ska jag lyssna färdigt på min ljudbok och sen får vi se om det blir någon springmarsch idag.


Kommentarer

Det verkar att du haft en bra påskhelg! Mcykel säsong börjar småningom!:) Det var synd att vi inte var hemma på söndag! Mikael kan åka förbi oss en annan dag för att Christer har också tagit ut sin mc.

Kram

2010-04-07 19:42:10
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!