Måndag 16 augusti 2010

2010-08-16 20:41:29 / 0 kommentarer ..

Jaha, då var det måndag igen. Så här kommer nu de senaste dagarnas händelser:

Fredag 13 augusti
Under dagen ringde Mikael och var glad som ett barn. Han hade fått tag i en båtplats, där vi kunde ha båten den här säsongen iaf. Direkt bestämde vi att sjösätta redan denna dag.
Jag slutade 17, men då åkte jag direkt hem och hjälpte till med maten. Fian var fortfarande kvar, men åkte hem till Rosvik efter en liten stund. Hon fick skjuts med Niklas storebror, eftersom hon var sjuk...

När vi sedan hade ätit så åkte vi och sjösatte vi båten. Vi satte ner den i Bergnäsets småbåtshamn och sedan körde Mikael den till Granudden där vi hade fått låna en plats. Vi hade inte hunnit få nyckeln till rampen på Granudden, men eftersom vi är stödmedlemmar på Bergnäset så får vi sjösätta där.

Så Mikael körde sedan båten till Granudden, så tog jag bilen dit. Sedan åkte vi iväg ut på havet. Men precis efter vi kom iväg så märkte Mikael att motorn inte gick så bra. Den hade gått jättebra när Mikael körde först, men plötsligt var något som var galet. Så vi var tvungen att vända tillbaka till hamnen. Vi satt och fikade i båten då istället och sedan for vi hem.

Lördag 14 augusti
I lördags åkte vi och köpte nya tändstift och sedan till båten, bytte det som Mikael trodde var trasigt och så ut och ut på vattnet för att prova. Men motorn gick fortfarande dåligt, så vi vände till hamnen igen. Då plockade Mikael isär motorn ytterligare (vilket inte var lätt eftersom motorn satt där den satt). Hur som helst så rengjorde han förgasaren och sedan provade vi igen. Och då gick motorn jättebra!

Vi körde till då ut till ön Altappen och var där hela dagen. Vi gick runt och strosade på ön, läste om dess historia och plockade hallon. Vi satt där i stort sett hela eftermiddagen. Det var helt i lä och solen låg precis mot båten, så det var hur skönt som helst.

Sent på eftermiddagen åkte vi hem igen. Då mötte vi ett hemskt åskoväder efter vägen och jag var mycket glad över att jag då satt i en bil och inte i en båt. Hemma skulle vi grilla så vi drog grillen under tak och började grilla. När vi hunnit ungefär halvvägs med grillningen så tog gasolen slut! Så vi stekte färdigt köttet i ugnen. Men det blev jättegott ändå. Resten av kvällen bestod mest av tv och läsning.

Söndag 15 augusti
I söndags tänkte vi åka ut med båten igen, men då blåste det ju så förbaskat. Så istället åkte vi till mamma klippte vi gräset. Eller Mikael klippte gräset medan jag åkte till Storheden och handlade åt mor. Efter alla ärenden till henne åkte vi hem. Där klippte Mikael oxå gräset medan jag var inne och städade.

När allt var klart åkte vi ut och körde motorcykel. Trevligt, men ibland trodde jag att jag skulle blåsa av. Vi körde runt Måttsund och ut mot Kallax flygplats. Sedan körde vi genom stan och for till Storheden och fikade. Åter hemma satte vi oss på altanen och solade. Mycket trevligt.

Efter middagen skjutsade Mikael mig och Lena till stan. Vi skulle åka och träna. Det blev Cirkelträningen igen denna dag och det var lika roligt som sist. Efter träningen åkte jag och Mikael till båten och körde ut en sväng igen.

Den här gången körde vi till Kallaxön och kollade på Mikaels arbetskompis nybyggda brygga och sedan for vi till Stensborg och drack kaffe. Det var lite blåsigt och lite kallt, men oj så härligt ändå. När vi sedan kom hem var klockan ganska mycket så det blev bara att packa upp, dricka lite te och sedan gå i säng.

Måndag 16 augusti
Åter måndag igen. Jag faschineras alltid över hur lätt det är att stiga upp på måndagar. Man (iaf jag) är alltid så pigg då. Så jag hade riktigt gott om tid att göra mig och allt annat klart.

På jobbet börjar vardagen sätta igång igen. Semesterfirarna har börjat komma tillbaka och livet återgår det sakteliga till det normala. Det är ganska skönt ändå måste jag säga...

Jag slutade 16.45 så då blev det att åka raka vägen hem och få i sig lite middag. Jag packade väskan och åkte iväg till stan för att göra ett besök på Inpuls. Denna dag var det dags för Aerobic. Det gillar jag... :) Dock var jag inte det minsta sugen idag. Jag kände mig trött och sliten och ville bara krypa upp i soffan med min bok, vilket jag oxå sa till Mikael. Då sa han att det kunde jag ju göra, men jag fick allt vänta till efter träningen... :(

Då blev jag sur och åkte och tränade. Nu så här efteråt känns det ju riktigt bra, trots att jag fortfarande är sliten... Men NU tänker jag krypa upp i soffan och läsa, med en te-kopp bredvid.

(Bilder från helgen kommer imorgon)