Måndag 2 augusti 2010

2010-08-02 21:33:20 / 0 kommentarer ..


Jaha… Här kommer då uppdateringen för de sista dagarna.

Fredag 30 juli
Vaknade och kände mig på bra humör… Kanske var det pga att det var fredag och jag hade en annorlunda helg framför mig. Åkte till jobbet precis som vanligt och hade en bra dag. På lunchen var jag till mamma och tog in posten mm, eftersom jag inte skulle hinna efter jobbet.

När jag slutade åkte jag nämligen hem och i stort sett på en gång åkte vi iväg. Först skjutsade vi hem Fian till Rosvik och sedan körde vi söderut. Vi stannade i Ö-vik för att äta middag och sedan fortsatte vi färden i bilen. Mot Lidköping, där vår blivande båtmotor väntade.

Lördag 31 juli
Vi kom fram till familjen Karlsson strax efter 8 på lördagsmorgonen. De var otroligt trevliga och bjöd in oss på frukost. Vi blev kvar i några timmar hos dem, innan motorn var lastad och betald.

Sedan begav vi oss iväg mot Stockholm, dit vi kom fram vid 15-tiden. Vi hade bokat ett rum på Quality Hotel Globen, så vi körde raka vägen dit. När vi checkat in tog vi tunnelbanan in till själva city. Eftersom det var Pridefestival där, så var det OTROLIGT mycket folk. Men jag älskar ju att gå i storstan och titta på alla människor, så jag njöt i massor.

Vi åt middag och drack någon öl på en mysig restaurang innan vi tillslut begav oss åter till hotellet. Vi var båda (speciellt Mikael) ganska trötta efter att ha rest i så många timmar. Vi hade turen att få ett rum med badkar, så jag passade på att ta ett långt bubbelbad.

Söndag 1 augusti
Strax efter 7 på morgonen åt vi frukost. Vi satt vid ett bord så att vi kunde se rätt in i Globen. Det var häftigt. Hade det varit match eller liknande så hade vi sett det perfekt! 

Efter frukosten packade vi ihop och begav oss iväg norrut igen. Vi gjorde några stopp på vägen, bla för fika och mat, men annars körde vi raka vägen hem. Vi var hemma igen vid 19-tiden.

Sofia, som varit i Lycksele över helgen, kom hem precis strax efter mig. Hon och Matte åkte på Max, Mikael monterade båtmotor medan jag själv packade upp och satte mig sedan vid datorn. Lite sliten var man ändå, men OJ så kul det har varit.

Mikael tycker att vi ska köra ner till Stockholm igen i höst. Vi får se hur det blir… :)

Måndag 2 augusti
I morse var jag riktigt pigg och utvilad. När klockan ringde så steg jag upp direkt. Jag hade lovat att ringa till mamma för att kontrollera att hon tog sig upp, eftersom det var hennes första arbetsdag efter semestern och hon fick inte igång väckarklockan.

Jag var snabb i mina rutiner i morse och inte en gång tittade jag på klockan. Jag gjorde det jag skulle och åkte iväg sedan. När jag kom fram visade det sig att klockan bara var 6.20 och jag börjar 7.30… Ibland är man i god tid…

Efter jobbet körde jag hem till mamma för att ställa klockan och höra hur hennes dag varit. Sedan körde jag hem och slängde i mig en tallrik gröt. Jag packade väskan och sedan åkte jag och Fian till stan. Jag gick på Inpuls och tränade Aerobic, medan Fian gick och solade.

Efter träningen åkte vi och handlade och så hämtade jag ut ett paket. Min lilla kamera har tyvärr gått sönder, så jag har köpt en ny bättre variant. En Canon Digital Ixus 100. En röd och fin…

När jag till slut var hemma så packade jag upp varorna och träningsväskan så var klockan ganska mycket och jag har nu tagit mig lite datatid, innan det är dags att gå i säng.
  


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!