Måndag 9 augusti 2010

2010-08-09 21:17:42 / 0 kommentarer ..


Måndag och åter arbetsdag. Jag klagar inte, även om min förlängda helg har varit jättebra! Helt fantastisk egentligen! Här nedan kommer texter om vad jag har gjort:

Torsdag 5 augusti
Var på jobbet precis som vanligt. Det var en bra dag och humöret på topp. Jag skulle vara ledig på fredagen, så det var helg för mig när jag slutade jobbet.
Då for jag och Sofia till Storheden och shoppade lite. Sofia köpte kläder till helgen och jag betalade. Kändes inte rätt, men hon handlade mycket billigt eftersom det var halva reapriset.
När vi kom hem så åt vi middag och sedan for jag, Mikael, Sofia och Sofie till stan. Det var ju första dagen på Luleåkalaset, så då måste man ju dit.
Sofie drog iväg med sina kompisar medan vi andra gick ner för att se invigningen och Ola. Sedan gick vi oxå några varv runt området innan vi slutligen åkte hem.

Fredag 6 augusti
Jag hade tagit ledigt idag, men steg ändå upp 7.15. Åt frukost och gjorde mig klar, sedan for jag till stan. Började att gå till Sun Tan och solade. Sedan promenerade jag genom hela stan och gick till Inpuls för att träna. När jag sedan hade duschat och fixat både smink och hår, kände jag mig som en ny och fräsch människa.
Jag gick på stan och kollade igenom reorna. Mycket mycket fanns det, och lite köpte jag faktiskt. Jag åt lunch på Max innan jag åkte från stan.
Var och handlade lite grann till mamma och så for jag och lämnade det till henne. Hon var dock på jobbet. Frasse kom springande för att se vem som kom, men när han såg att det var jag så jamade han högt och vände på klacken. Det är bara mamma som duger.
Jag åkte sedan hem och bytte bilen till motorcykel. Med den åkte jag upp till Kyrkbyn och hälsade på Fian på hennes jobb i Kyrkstugan. Flickorna guidade mig så fint genom stugan och det var riktigt kul att se.
När jag varit där åkte jag hem och gjorde mig klar inför kvällen. Så när Mikael kom hem och vi var klar med allt, så åkte vi in till stan. Där mötte vi upp Lena och Peder, som vi skulle spendera kvällen med.
Vi började med att gå och äta på Sportsbar. När vi gjort det gick vi ner mot Norra Hamn. Där kom jag och Lena på att vi ville åka helikopter. Sagt och gjort, inom kort befann vi oss ovanför marken i det flygande fordonet. SÅ himla häftigt! Vi åkte mot Gammelstad och rundade Kyrkbyn. Coolt...
Resten av kvällen gick vi mellan öl-tälten och konserterna. Det var en riktigt bra och trevlig kväll och jag är så tacksam över att Lena och Peder drog med oss dit.

Lördag 7 augusti
Denna dag sov jag lite längre än vanligt. Klockan var ca 10 innan jag tog mig upp. På förmiddagen så städade jag lite och sedan fixade jag lunch till en del och frukost till en del. När vi hade gjort oss klara åkte jag och Mikael, mina barn + Niklas upp till Jokkmokk. Nu var det nämligen dags att fira min kära far som har fyllt 60 år. När vi kom dit hade mina fastrar och min farbror med familj, kommit från Lycksele. Lite senare kom även Anitas barn med deras familjer. Så vi var en hel del människor på kalaset.
Vi bjöds på västerbottensost paj med löjrom till förrätt. Till huvudrätt fick vi Paella. OJ så gott! Anita (pappas fru) är verkligen en duktig kock. Vi bjöds på gott vin och dyr whiskey. Vi fick tårta och kaffe. Och hela tiden ville de fylla våra magar. Så jag kan säga att när klockan var 22 och vi började köra hemåt, så var jag proppmätt!
Väl hemma så drog Fian och Niklas iväg till Luleåkalaset för att hinna vara med på slutet. Mathias slängde sig framför datorn. Själv gick jag i säng, medan Mikael satte sig för att vänta in tiden då hans dotter skulle hämtas...

Söndag 8 augusti
Även denna dag sov vi ganska länge. Men det var då bara skönt... Efter frukost så gick Mikael i garaget och själv fortsatte jag att städa. Satt även vid datorn emellanåt. Mikael skulle till Biltema, så då följde jag med för att kunna handla lite själv. Var även på Ica Maxi en sväng.
Hemma igen så satte Mikael och Sofie igång med att baka bullar. Sofia och Niklas for till Nolia. Mathias och Robin satt vid datorerna. Själv gjorde jag lite spellistor på datorn, putsade fönster och redigerade lite bilder. Varierade hela tiden så att jag inte skulle sitta vid datorn hela tiden.
På kvällen såg vi filmen Farsan. Den var rätt ok. Inte superbra, men inte heller superdålig...


Måndag 9 augusti
Jag tycker aldrig det är svårt att stiga upp måndagmorgnar. Då är jag alltid ganska pigg. Så även idag. Därför hann jag tömma diskmaskinen, vattna blommorna och rengöra kattlådorna, utan den minsta stress. Hann även läsa både NSD och Kuriren innan jag åkte iväg. Ändå var jag på jobbet 6.45... :)
Idag har det kommit igång lite mer på jobbet, men superkörigt är det inte. Det är faktiskt ganska lagom, med tanke på den personalstyrka vi är just nu.
När jag slutat jobba åkte jag till Ica Supermarket för att handla till mamma och Frasse. Sedan for jag till henne med varorna innan jag åkte hem. Då gjorde jag mig lite mat och packade ihop träningsväskan. Sedan tog jag och Fian oss iväg mot stan. Jag for på träningen (aerobic) medan Fia for till solariet.
Efter uträttade ärenden så åkte vi hem och tog det ganska lugnt resten av kvällen...


Detta blev ett ganska långt inlägg, så jag sätter inte in några bilder. De kommer senare...

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!