Söndag 22 augusti 2010

2010-08-22 20:57:38 / 2 kommentarer ..


Fredag 20 augusti
Jobbade med lite rutiner och registerhantering idag. Mycket trevligt, för när man gör något som man inte brukar, så går tiden otroligt fort. Vilken den oxå gjorde denna fredag.
När jag slutade åkte jag hem till mamma för att lämna lite mat som jag köpt till henne. Bla surströmming... Hon ska mumsa i helgen...
Sedan åkte jag ut på Storheden för att handla hem till oss. Jag gillar verkligen att gå omkring och strosa för mig själv på affären. Men det blir oftast så dyrt tyvärr...
Väl hemma gjorde vi middag. Tacos... Som jag har längtat efter det. Och så gott det oxå var... :) Kvällen bestod av tv och bara allmänt mys.

Lördag 21 augusti
Vaknade ganska tidigt, men tog en lång uppvakningsprocedur. Det är så skönt att ta det lugnt och bara ligga och dra sig tills dess att man verkligen känner att man vill stiga upp.
Men kl 10 satt vi vid frukostbordet och åt frukost, läste tidning och löste melodikrysset. Härlig morgon alltså.
Resten av dagen tog vi det bara lugnt. Jag städade lite, tvättade lite. Höll på med datorn, såg på tv, läste bok. Bara helt allmänt soft och lugnt här hemma.
Vi gjorde kycklinggratäng till middag och drack vin. Såg på tv och lite film innan jag somnade i soffan. Där sov jag sedan tills Mikael gick och la sig och sa åt mig att följa med... :P

Söndag 22 augusti
Samma procedur som på lördagsmorgonen. Fast idag blev det ju inget melodikryss förstås... Vi stökade på här hemma ett tag innan vi kom på att vi skulle fara ut och cykla. Vi for till Storheden och gick på café, sedan handlade vi lite på Coop. På vägen hem cyklade vi förbi båthamnen och kollade lite innan vi cyklade hem.
Efter den goda middagen åkte jag och tränade cirkelträning, medan Mikael for och handlade med sin mamma. Resten av kvällen var även den lugn och satt mest framför tv'n.

Med andra ord kan man säga att min helg har varit otroligt lugn och avkopplande. Väldigt härligt alltså...!
 


Kommentarer
Hon på andra slingan

Hmmmm, det där med att vakna i lugn och ro känner jag inte igen. Här hemma har man oftast 1-2 minuter på sig att vakna och vara på fötter innan dagen har startat, om man ska hinna med en viss liten pojke med massor av energi.

Till och med idag, när pappa försökte att ge mamma sovmorgon, så kom han springandes och hoppandes i sängen och skrek glatt: Jag väckte mamma!

Tur att han är så glad av sig! Kram

2010-08-22 22:22:44
Rosen

Låter som en härlig helg man behöver ta det lugnt

mellan varven.

Sen är det ju väldigt kul att vara "på ranten också".

Själv var jag till Sangis igår och fick mej lite

tårta pappa fyller 74år idag.

Kram

2010-08-23 13:39:20
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!