Torsdag 26 augusti 2010

2010-08-26 20:41:38 / 0 kommentarer ..


Som svar på en fråga jag fick, så kan jag meddela att jag har aldrig provat minxnaglar. Jag, i min okunskap, vet inte ens vad det är... :P

Men en sak som jag funderar på är min goda vän Anneli. Hon har ju i många år varit mörkhårig, ibland med en hel del ljusa slingor, men dock mest mörk. Nu har hon blonderat sig och hon är riktigt blond. Det jag undrar över är varför hon egentligen gjort det. Hon säger att hon bara kände för det... Jag undrar jag...

Jag misstänker (det är dock enbart en misstanke) att hon delvis tillfört den ljusa färgen på sitt hår, för att kunna ha en ursäkt till att spela lite korkad, och på det sättet komma undan vissa saker... Jag VET att hon inte är dum, men när man numer pratar med henne om saker som hon är lite för trött för att orka lyssna på, så ser man det...

Hon lindar det ljusa håret runt ett finger, drar ner hakan mot bröstkorgen, tittar upp mot mig liksom under lugg, gapar halvstort och säger: -Vad då...? Jag liksom fattar ingenting...

Men jag kan alltså härmed berätta för alla, att jag tror det är ett lömskt spel från den vackra kvinnan med det numera blonda utseendet... Kan vara det som kallas kvinnlig list.

Som den värdelösa fotograf jag är, så har jag inte ett enda foto på den blonda kvinnan att lägga ut här på bloggen. Det ska dock bli ändring. Foto ska det bli!

Vad har jag då gjort idag? Jo, jag jobbade och hade rast och jobbade och hade rast osv osv... När jag slutade åkte jag till stan och mötte upp mamma. Vi gick in på Specsavers och beställde nya glasögon. Både till henne och mig. Jag tog ett par vanliga och ett par solglasögon med styrka.

Sedan besökte vi Storheden och Coop. På Coop sprang (fast mamma rullade) vi omkring i över en timme innan jag slutligen kunde skjutsa hem mamma. När jag själv kommit hem och ätit så gick jag igenom en hel del jobbiga papper, betalade räkningar, fixade igång Mikaels dator och hjälpte Mathias med småsaker.

Just nu sitter jag här, med musiken DÅNANDE genom huset och riktigt njuter av att det är fredag imorgon och jag har två arbetsdagar kvar innan jag har semester igen!
 

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!