Fredag 22 januari 2010

2010-01-24 12:54:56 / 0 kommentarer ..


Äntligen fredag. Jag fattar inte varför den här veckan har känts så lång! Men det var den verkligen. Tack och lov blev det helg till slut.

Idag slutade jag 12, så när jag hade fått på  mig mitt pick och pack, så promenerade jag hem. Det var riktigt härligt måste jag säga! Precis lagom temperatur ute. Hemma blev det att äta lite lunch och gå igenom posten. Mathas hade fått sin kallelse till magnetröntgen, så dit ska han den 10 februari. Spännande...

När jag hade tagit det lugnt en stund så började jag förbereda middagen. Jag gjorde efterrätten först, eftersom den skulle stå kallt i några timmar. Det blev jordgubbsmousse.

Sedan fixade jag i ordning kycklingen. Idag gjorde jag helstekt kyckling, fylld med örter och citroner. Jag gjorde sallad och jag fixade klyftpotatis. Dessutom gjorde jag smeten till förrätten.

När Mikael kom hem så tog vi det lugnt en stund innan jag gjorde klart maten. Vi åt och verkligen njöt. Vi firade inget speciellt, men när jag har kortfredag brukar jag alltid göra lite extra god middag.

Efter maten spelade vi Familje Geni. Jag förlorade så vi behöver inte prata om det något mer. På Spåret var ju ett givet inslag i våran fredagskväll och även resten av fredagen såg vi på tv.

Jag glömde knäppa kort på maten, förutom förrätten. Pepparrotscremefyllda hamburgerköttsrullar på rostad franska och lite sallad. Enkelt men oj så gott!

 

Lillen softade oxå på kvällen. Här ligger han framför brasan och tvättar sig.


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!