Fredag 29 januari 2010

2010-01-31 19:24:08 / 0 kommentarer ..


Idag skulle min mormor ha fyllt 92 år. Hon fick fira sin 91:a födelsedag, men tyvärr inte den här. Min allra sötaste mormor blev en gammal kvinna. Men självklart saknar man henne ändå. Detta första år utan henne har man tänkt många gånger på gamla minnen. I somras saknade vi hennes besök, på födelsedagar saknade vi hennes samtal, på julafton saknade barnen hennes ständiga gåva; tomtebloss... Osv...

Men idag tänker jag på henne ändå med glädje. För födelsedagar ska vara en glädjens dag, även om man inte befinner sig i just denna värld.

Jag hoppas då att det är varmare i mormor (och morfars) värld, än vad det är här. För här är det kallt idag. Det svänger fort. Ena dagen är det snöstorm och nästa är det svinkallt. Det finns inget annat än att gilla läget.

Idag var det en speciell dag av en annan anledning oxå. Idag var det dags för katterna att kastreras. Kl 13 åkte Mikael med dem dit. Det var över ganska fort och nu är de både "knipsade" och id-märkta. Skönt att ha det gjort.

När jag slutade så åkte jag med bussen till Ica S och där handlade jag lite snacks till Mathias. Jag hämtade även ut min mobil som ÄNTLIGEN kom tillbaka...

Sedan gick jag hem till min väntande familj. Där var middagen på bordet, som intogs med god aptit. Resten av kvällen tog vi det bara lugnt och mojsade med katterna, de stackarna... :)


Bergströmsbarnen iväg på äventyr efter middagen...


Jag och Mikael myste hemma istället. Jag fick tulpaner av min älskade sambo idag! :)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!