Måndag 4 januari 2010

2010-01-04 19:51:01 / 1 kommentarer ..


Först skrev jag Onsdag. Sedan skrev jag oktober... Men herregud det är ju måndag och januari. Inte lätt att få allt rätt... :)

Jag har ett snitt på 40-50 unika besökare varje dag. Det märks inte om man tänker på kommentarerna. Långt ifrån alla kommenterar. Det gör mig inte så mycket, men jag vill bara meddela att jag har en del läsare ändå. Varför folk vill läsa om mitt meningslösa liv, det är ju en annan sak... :)

Det är dock lite lustigt att när jag INTE bloggar, då hör folk av sig. Får både samtal, mail och sms där folk undrar vad som hänt! Kul... :) Jag skriver ju mest bara för att jag tycker det är kul, men det är ändå roligt när folk läser.

Jag får göra en snabbuppdatering nu om vad som hänt sedan sist. Bara för att komma ikapp! Från nu ska väl allt bli som vanligt hoppas jag.

Onsdag 30 december 2009
Jobbade sista dagen för året. En härlig dag på jobbet. Alla är glada och uppspelta över att det är helg igen. Annelie fick sluta tidigt, vilket även jag gjorde. Jag började vandra hemmåt. Dock fick jag så ont i foten när jag gick så jag blev tvungen att ringa till Mikael så han hämtade mig. Jag hann dock mer än halva vägen, så det blev en bra promenad ändå.
Hemma gjorde jag tacopaj och vi åt vitlöksbröd med aioli. Gott rött vin drack vi till och jag verkligen njöt av att vara ledig. Resten av kvällen pratade vi framför tv'n och såg även på film.

Torsdag 31 december 2009
Sov ganska länge. Skönt att slippa tänka på att stiga upp. När vi väl gjort det och ätit frukost så begav vi oss ut på en promenad. Ganska kallt, men perfekt att promenera i.
Hemma åt vi lunch och sedan passade jag på att vila lite. Pratade med mamma i telefon och de skulle ju, som vanligt på nyår, äta rotmos och fläsklägg. Glad över att man inte bor där längre... :P
Efter 18 åkte vi och hämtade Henrik och Marie innan vi sedan for till Holmen. Där blev det massor med god mat. Vi grillade på bordsgrillar och åt i flera timmar. En stund innan tolvslaget gick vi ut. Peder gjorde upp en eld så vi kunde värma oss. Vi skålade och sköt raketer innan vi återvände in. Kring 2.30 var vi hemma igen. En mycket trevlig kväll!

Fredag 1 januari 2010
Idag sov jag riktigt länge. Klockan var nog 12 innan jag steg upp och då var jag ändå nykter på nyår! Vi tog oss en promenad igen och sedan blev det lite tv och annat pyssel hemma. På eftermiddagen åkte vi till Bergnäset och hälsade på Gunnar och Mona. Trevligt!
Kvällen bestod av middag och tv. Det har blivit otroligt mycket av den varan under ledigheten!

Lördag 2 januari 2010
Jaha... Samma visa. Upp ganska sent. Äta lite frukost och softa på. Mikael åkte iväg och skjutsade Robin medan jag själv stannade hemma. Blev att städa och fixa lite grann. Skönt att bara gå omkring och dona här hemma i lugn och ro.
På eftermiddagen kom Anneli (obs e'et är borta nu) med hela familjen på besök. Mycket trevligt. Äntligen fick jag visa upp katterna för Stefan och barnen. Jag tror de tyckte att de var fina.
När de for så gick vi ut på en promenad och sedan var det dags. Jag har tjatat om pizza i flera veckor nu, men det har aldrig blivit. Eftersom mitt nya liv börjar på måndag så var det liksom nu eller aldrig. Det hade lika gärna kunnat vara aldrig. Jag gillar inte pizza. Ibland får jag för mig att det är så gott osv. Men det är det inte. Jag blir bara äcklad... Nu måste jag komma ihåg det nästa gång jag blir sugen.

Söndag 3 januari 2010
Idag måste jag gratulera min älskade son, Mathias. Han fyller nämligen hela 15 år idag!
GRATTIS SONEN MIN!
Jag var in och väckte honom vid 10.30-tiden. Och jag blev otroligt förvånad över att han sov. Han sover ju aldrig. Men han hade en jättehemsk huvudvärk och tog sig inte ur sängen. Det blev dock lite bättre senare på dagen.
I övrigt hände det verkligen inte mycket. Jag satt vid datorn mest hela dagen. Gjorde massor med saker som har blivit liggande. Inte alltid så kul, men nu känns det ju mycket skönt att ha det avklarat.
Mikael var och skottade på Stenvalls så han såg jag inte på flera timmar. Kvällen avslutades med Morden i Midommer och min bok Mord.net. Mycket bra bok för den delen...

Måndag 4 januari 2010
Första dagen på det nya livet. Anneli som både byter namn och livsstil hade en ännu mer spännande dag än jag. Men jag känner mig SÅ laddad över att vara nyttig. Nu har jag gjort upp en deal med Mikael. När jag kommer till ett av mina delmål, så kommer jag att få ett Nintendo Wii. Gissa vem som kommer att anstänga sig för att nå det målet!
Efter jobbet tog jag bussen till stan och gick på banken. Där hann jag bli riktigt förbannad på den sk Värden. Men förutom det gick mitt ärende bra och jag tog bussen tillbaka till Gammelstad. Klev av några busshållsplatser för tidigt så att jag fick mig en promenad.
Sedan har vi ätit och jag har suttit här vid datorn. Äntligen uppdaterade jag. :)

Sådär... Nu känner jag mig nästan nöjd med att jag är ikapp. Riktigt nöjd är jag inte eftersom jag inte har satt ut bilder. Jag har dock en hel drös med bilder som ska ut, men idag ids jag inte. De kommer dock inom snar framtid. Jag lovar...





Kommentarer

Ditt liv är viktig för mig!

Hoppas det nya året har börjat bra!

Välkommen till oss,,

Kramisar

2010-01-04 22:47:15
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!