Tisdag 20 juli 2010

2010-07-20 20:13:52 / 0 kommentarer ..


Idag cyklade jag till jobbet. Ullis tyckte jag var konstig. Har både bil och motorcykel, men ändå tar jag det enda fordonet utan motor. Men det är inte bara hästkrafter som man kan ta sig fram med. Jennykrafter fungerar det med! :)

Det har varit en mycket bra dag på jobbet. Det är helt underbart att jobba den här tidpunkten på året. Det är lite lugnare på jobbet, så man hinner prata och skratta med alla. Dessutom är det soligt och varmt ute, så när det är rast går man ut och njuter. På lunchen tog jag och Mallan oss dessutom en promenad.

När jag slutade cyklade jag hem och bytte fordon till ett sådant med motor; bilen. Iväg till Storheden och handlade åt mamma. Åkte sedan hem till henne och lämnade varorna. Dessutom så passade jag på att städa golven hos henne. Givetvis hann jag med att vara lite social och vi satt och pratade ett tag innan jag sedan åkte hem.

Där blev det middag och dusch innan jag nu satte mig här vid datorn. Kl 21 ska det bli Morden i Midsomer. Det är som sommar det... :)

Idag ringde Fian. Hon hade ett missat samtal på sin telefon. När hon ringde upp visade det sig vara från Feriejobb. De ville erbjuda henne ett annat jobb än att rensa sly. Men eftersom hon inte svarade hann de ringa till en annan som tog det jobbet. Men kvinnan lovade att Fian skulle stå först på tur ifall något annat dök upp.

10 minuter efter att jag hade pratat med Sofia så ringde hon igen. Nu hade hon fått ett nytt jobb! Kvinnan från Feriejobb hade ringt igen och denna gången kunde hon erbjuda ett nytt jobb. Det var på Turistbyrån i Kyrkbyn. Hon skulle gå guida turister i kyrkstugor och i själva kyrkbyn. Hon skulle ha på sig en tidstypisk klänning och prata med turister.

Gissa hur glad hon var!? Det där var ju ett jobb som passade perfekt för henne, så min älskade unge var helt lyrisk!!! Kul! :)

Nä, nu är det te- och bokdags innan tv:n... Ha det fint!
 

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!