Tisdag 27 juli 2010

2010-07-27 21:05:04 / 0 kommentarer ..


Vilken morgon! Strax efter 7.30 började det åska här. Jag är livrädd för en typen av väder, men jag lyckades hålla mig ganska lugn. Ganska precis kl 8 så lystes hela himlen upp och en kmlång blixt visade sig över hela himlen. Samtidigt så small det. Ett mycket högt muller som höll i sig riktigt länge. Hela huset som jag sitter i skakade av smällen. Då skrek jag rätt ut... Ut så hemskt.

I det ögonblicket kom jag att tänka på min dotter som var hemma hos mig. Hon är ännu mer rädd än mig, så jag ringde till henne. Det var en storgråtande tjej som svarade. Hon var livrädd. Jag sa åt henne att väcka Mathias så hon inte behövde vara ensam.

När jag pratat med henne sa jag till chefen att Fian kommer aldrig att köra moped till Kyrkbyn (till hennes jobb) i detta väder. Då sa min chef åt mig att åka iväg och skjutsa henne till jobbet. Väldigt snällt av min chef och Sofia tackade flera gånger! :)

Ovädret lugnade ner sig och resten av dagen blev det rätt bra väder. Sofia fick oxå en bra dag tillslut. Hon fick till och med ett erbjudande av en rysk familj att följa med till Moskva. Bara tanken att bjuda med henne var ju jättegullig, även om Fian tackade nej...

När jag slutade mitt arbete åkte jag hem för att hinna äta och sedan iväg och hämta upp Sofia. Vi åkte in till stan och där skiljdes vi åt. Jag gick till Inpuls och tränade Bodystep, medan Fian gick på sina ärenden.

Åter hemma igen gick jag och Mikael igenom lite saker som vi funderade på, jag fixade maten inför imorgon och myste med katterna. Sedan hade ännu en bra dag, tagit slut...
 

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!