Måndag 14 juni 2010

2010-06-14 19:29:10 / 0 kommentarer ..


Så var det måndag och fort var helgen över! Mina senaste dagar har sett ut som följer:

Fredag
Skolavslutningsdag och min son gick ut 8:an. Hade en kort och bra dag. Fick betyg och hans mamma blev nöjd. Själv var jag på mitt arbete, men slutade tidigare eftersom det var min kortfredag. Härligt! Åkte till Ica och handlade lite innan jag åkte hem.
Där satte jag igång med kvällens middag. Gjorde även "Kladdig kaka med bär" till efterrätt. Något som Mikael uppskattade! :)
När han, herrn i huset, kom hem så fick han sätta sig på altanen med en Cosmopolitan i handen. Härligt... En karl kom förbi och köpte en av våra gräsklippare och sedan åt vi förrätt. Till middag blev det grillat, mycket uppskattat. Mathias fick dock pizza istället, för han skulle iväg på klassfest och hann inte äta med oss.
Efter middagen cyklade vi iväg på en tur. Började hos Mallan och pratade en stund med henne. Sedan fortsatte vi till Henning och Cecilia för lite whiskey och prat om fotboll och Nessebar. En mycket trevlig kväll!

Lördag
Åt årets första frukost ute på altanen. Katterna var ute och var så lyckliga. Speciellt Billabong trivs bra när han får vara ute och jaga flugor och andra småkryp. Lillen ligger mest på span och gömmer sig lite...
Efter någon timme med slöande, bestämde vi oss för att köra lite hoj. Åkte till Södra Hamn och sedan till Bergnäsets småbåtshamn. På vägen ner till hamnen lyckades jag tappa bort Mikael och körde några varv runt kvarteren innan jag lyckades hitta rätt!
Tog sedan en tur över Avan och Unbyn och hamnade i Boden på Retro Café där vi åt lite lunch.
Körde hem och Mikael tyckte att vi skulle ta en cykeltur. Hamnade på Storheden och gjorde lite inköp innan vi cyklade hemåt igen.
Kvällen bestod av middag och tv. Själv somnade jag tidigt i säng och märkte inte ens när Mathias kom hem från sin kusins studentmiddag.

Söndag
Åt årets andra frukost ute på altanen. Men även om det var varmt, så nog frös jag emellanåt, det måste jag erkänna. Men jag låg dock på altanen i någon timme innan mamma ringde och ville att jag skulle komma förbi. Så jag åkte dit en sväng, medan Mikael rev ner fasaden på ena gaveln på huset. Han ska byta ut den av någon anledning...
Strax före 15 åkte vi iväg mot Älvsbyn och mötte upp Bernts dotter, Anna och hennes man, för att visa dem stugan. Eftersom det handlar om arv och saker, så har hon ju rätt att säga vad hon vill om stugan, om hon vill ta över den osv... Men eftersom hon aldrig har sett den, så måste hon ju få göra det för att kunna ta ett beslut.
Efter visningen körde vi hemåt igen och jag ställde mig vid köksbänken och gjorde en helt fantastiskt god paj till middag. Resten av kvällen såg Mikael på fotboll medan jag låg och läste och till och med somnade i soffan. Igen...

Måndag
Kände mig pigg och utvilade och steg upp nästan direkt klockan ringde. Lillen blev så otroligt glad när jag steg upp och sprang kring benen så man blev alldeles galen... :)
På jobbet märktes det att det var måndag och vi fick massor att göra. Men våran stjärna Monica, kom till oss för att börja sitt sommarvikariat. Hon är en mycket glad och trevlig människa, passar bra hos oss!
Sofia skickade sms om att det började vara dåligt med varor i hennes kök, så hon fick lite pengar att åka och handla för. Senare på dagen ringde hon för att berätta att ost är fruktansvärt dyrt och att hon har knappt råd med något annat om hon köper ost. Men sådant är livet, ibland måste man avstå från vissa saker för att kunna köpa andra...
Ikväll har jag bara suttit här vid datorerna och "jobbat". Håller på att ominstallera Mikaels dator och det tar en himla tid. Men förhoppningsvis blir det bra. Lyssnar lite på Cue och måste erkänna att jag har svårt att tänka mig att det är han (Patrik från Camilla Läckbergs böcker) som sjunger...


Bilder från i fredags:

Cosmopolitan på altanen, var inte helt fel!


Till förrätt: Tunnbröd med skagenröra, sallad och rökt lax. Och så favoritölen Falcon Bayersk.


Till middag: Grillad fläskfilé, grillad färskpotatis, grillad steklök, god sallad och bearnaisesås.

Har tyvärr ingen bild på efterrätten, men gör ett nytt försök på att fota den nästa gång den görs. För jag kommer att göra den igen. Var väldigt god, även om jag bara smakade lite... :)
 

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!