Måndag 7 juni 2010

2010-06-07 21:03:11 / 0 kommentarer ..


Jag tycker det är helt faschinerande hur en del människor liksom lever i sin egen bubbla och inte förstår omvärlden. De har valt hur det ska vara, vare sig det är rätt eller fel, och bryr sig inte det minsta om andra. Alla kan vara egoistiska, men en del är egoismen personifierad. Helt otroligt... Jag lägger det nu dock bakom mig och går vidare med ytterligare lite lärdom i sinnet... :)

Min dag har alltså varit ganska intressant. Jag har lärt mig både lite här och lite där. I övrigt kan jag inte påstå att det har varit någon särskild dag egentligen. Jag har jobbat och stått i. Jag åkte hem och hjälpte till med både matlagning och tvättning (det är kul att tvätta när man har ny maskin).

Senare på kvällen åkte jag och Mikael till mamma för att hjälpa henne. Mikael klippte gräset medan jag dammsög och skurade. Mamma kom igång själv och började dammtorka och skura det hon kom åt. När vi någon timme senare åkte därifrån, så var det skinande rent inomhus och prydligt och fint utomhus.

Testade min skivspelare som jag tog från stugan. Men tyvärr verkar det vara något fel, för ljudet låter väldigt lågt. Men det går kanske att laga, för själva stereon fungerar annars... :)

Nu tänkte jag gå och ta en kopp te och läsa lite innan det är sängdags.

I helgen var vi ju i Bernts stuga. Så här ser det ut där:


Denna stuga var mamma och Bernts.


Den lilla stugan till vänster i bild är "min". Jag sov alltid där. Det större huset bakom är gamla ladan, som oxå innehåller vedbo och utedass.


Här är gräsplanen där vi alltid spelade krocket. Bernt fuskade ständigt, men jag vann nästan alltid. Mamma förlorade hela tiden... :)


Detta är Ruth och Einars stuga. Dvs Bernts föräldrars. Och nej, jag håller inte kameran snett, det är stugan som är sne. Den håller på att rasa ihop... :(



Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!