Söndag 20 juni 2010

2010-06-20 20:14:32 / 0 kommentarer ..


Jag har nu kommit hem från helgens bravader. Det har varit den konstigaste mc-träff jag någonsin befunnit mig på. Trots detta har jag haft några härliga dagar.

I fredags slutade ju jag 17, så jag åkte direkt hem efter jobbet. Middagen var klar och vi åt. Sedan packade jag ihop alla saker jag skulle ha med mig. Eftersom det var bil som blev fordonet, så blev det en "Jenny-packning". Många viktiga bra-att-ha-saker följde med.

Ungefär kl 18 startade mercan från gården och vi gled iväg. Första stoppet blev Ica Maxi för att köpa lite frukost. Sedan åkte vi. Hann ikapp Ingela o Tomas precis innan Fårön så man kan säga att vi kom samtidigt. Vi hann dit och sätta i ordning alla saker, sedan kom regnet. Och när det väl hade startat så slutade det aldrig.

Fredagskvällen bestod av prat, skratt, alkohol och besök av Fian med vänner. Vi hade otroligt kul och trevligt och tog oss inte i säng förrän efter 02.

Lördagen var mindre trevlig... För mig... Jag tog mig knappt upp från sängen. Och när de ville bädda (för att äta frukost) så dök jag i Ingela o Tomas säng istället. Ingela kom och gjorde mig sällskap efter ett tag och sedan sov vi i några timmar. På dagen någon gång, drog vi oss upp ur sängen och alla fyra åkte vi till Piteå för att äta. Men eftersom min kropp var i obalans, så var bilåkning inte bra. Så jag fick endast i mig en 45 gr hamburgare utan bröd. Färden hem var hemsk och väl tillbaka i husbilen, dök jag ner i sängen igen.

Efter sex på kvällen vaknade jag och började smått må bättre. Jag kunde sitta med de övriga hela kvällen iaf, och det var ju trevligt. De drack öl och vin, medan jag drack vatten. Vi spelade kort och pratade länge och väl.

Vi gick aldrig ner till själva lokalen där mc-träffen var. Det var så jättelite folk och vi tyckte inte det var värt att betala inträde. Speciellt inte för mig, som knappt kunde röra mig.

Söndagen kom och jag mådde som en prinsessa. Lite huvudvärk, men det försvann snabbt med treo. Härligt att få känna sig som man vill... :) Efter frukost och packande, så drog vi. Ingela o Tomas åkte hem, medan jag och Mikael åkte upp till stugan i Älvsbyn. Där mötte vi upp Anna och hennes man, för hon hade sett något hon ville ha. Det var ett syskrin som Ruth hade haft. Tydligen så har Anna ärvt sin farmors stora intresse för handarbeten, så det var ju ett kul minne för Anna.

Efter det åkte vi hem och åt lite lunch/middag. Jag skjutsade hem farmor Britta, medan Mikael gick i garaget för att påbörja bytet av sitt avgassystem. Jag sedan gått omkring och småpysslat här hemma, och med jämna mellanrum hjälpt Mikael med att hålla osv. Har suttit och grinat framför datorn då jag fick se det Kungliga Brölloppet. Jag kan inte hjälpa det, men det var så fint!!!

Nu ska jag nog hoppa i duschen och sedan mysa lite med en bok.

Jag hade med mig kameran, men knäppte inte ett enda kort. Vilken fotograf man är... Dock så tog Ingela några kort med sin mobil, så jag har några kort att visa:


Vi började med Cosmopolitan, när vi kom dit.


Mikael o Tomas


Plingan o jag


Niklas o Fian (+Jossan o Selan) kom på besök.


Vi körde mercan dit och bodde med Ingela o Tomas i deras husbil (närmast i bild).
 


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!