Söndag 6 juni 2010

2010-06-06 19:58:43 / 1 kommentarer ..


Nu är det söndag kväll och jag ser tillbaka på de senaste dagarna med fröjd i sinnet. Med andra ord har jag haft en bra helg. Detta har då hänt:

Fredag
Arbetsdagen var mycket bra. Jag och Anneli jobbade en del med massa andra saker så vi fick undan hen hel del. Mycket prat och surr i hela arbetsgruppen angående den kommande kvällen blev det oxå. När jag slutade åkte jag till Storheden för att handla till mamma och sedan hem till henne en snabbis. Vid 18.30 hämtade skjutsade Mikael mig och Mallan till stan för kvällens middag på BBB.
Jag måste säga att jag är så nöjd över kvällen. Jag hade så himla kul. Dessutom har jag alltid velat smaka drinken Cosmopolitan och det fick jag göra. Jag blev inte besviken. Anneli som oxå provade den tyckte den var minst lika god som jag. Vi testade faktiskt ytterligare en drink, Frozen Daiquiri. Så otorligt gott. Fast det hade gärna kunnat vara lite varmare, då hade den varit perfekt!
När vi sedan pratat och svamlat runt i flera timmar tyckte vi att det var dags att åka hem. Anneli åkte till oss och där hämtade Stefan henne. Som sagt, en underbar kväll och jag är mycket nöjd...
En av höjdpunkterna på kvällen var när han från Transport trodde jag var 27 år.  :) :) :)

Lördag
Vaknade ganska tidigt. Redan 9 var jag uppe. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Avstod från Melodikrysset, men det berodde enbart på att vi var tvungen att åka iväg.
Hämtade mamma, for till Statoil och hyrde släp och sedan iväg upp till stugan. Det är alltså Bernts stuga i Korsträsk utanför Älvsbyn, som vi skulle till. Där gick vi igenom vad vi skulle spara. Det största klippet vi gjorde var nog tvättmaskinen. En nästan oanvänd tvättmaskin, köpt 2004, stod där. Vi som behöver en ny, blev mycket glada och tog hem den. Tog även en del andra saker som var värt att spara.
Att ha med sig min mamma är likadant som att ha med sig ett barn. Så fort hon sätter sig i bilen, eller överhuvudtaget om man far någonstans, så ska hon ha något. När vi skulle fara från stugan, så var hon hungrig och skulle ha en korv med mos. Därför hann det bli ett stopp på Sibylla innan vi for hem.
Hemma så lastade vi av, lämnade mamma och släp och for sedan hem. Mikael installerade den nya tvättmaskinen, jag lagade middag och sedan blev det en mycket lugn och mysig kväll.

Söndag
Sov lite längre idag och vaknade vid 10-tiden. Mikael var redan uppe och sysselstatte sig i garaget. Efter frukost åkte jag och Matte till Skokanonen och köpte honom nya skor, plus att jag köpte blommor som Fia skulle ge till sina instruktörer.
Hemma städade och donade jag lite innan det blev dags att fara iväg. Jag, Mikael och Sofie tog motorcyklarna (Sofie åkte såklart), och for till Rosvik. Där mötte Fian oss och vi gick på ett café och fikade. Sedan var det dags för Sofias uppträdande. Hon är med i en linedancegrupp som heter Raggsockers och de skulle ha ett uppträdande nu när det var Rosviksdagen. De var så duktiga allihop.
När allt var över åkte vi hem igen, det var otroligt kallt och jag njöt av att få komma inomhus igen. Mikael fortsatte vara ute och klippte gräset medan jag själv fortsatte städa och laga lite mat. Nu har vi avslutat med dagens "arbeten" och softar. Mikael framför tv:n och jag framför datorn. Fast jag ska nog byta mot en bok snart... :)


Bjuder på bilder från min älskade dotters linedanceuppvisning!


Sofia nervös innan start.


Uppvisningen i full gång.


De var riktigt duktiga. Att dansa på asfalt är verkligen långt ifrån optimalt, men de gjorde det bra.


Fia in action.
 



Kommentarer

Härliga bilder på din dotter så roligt med linedance!

Ha en bra veckan

Kram

2010-06-07 08:53:11
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!