Tisdag 15 juni 2010

2010-06-15 21:56:59 / 3 kommentarer ..


Idag skickar jag mina varmaste tankar och kramar till Monica (och Lars), Anneli och Tomas + övriga berörda. De vet varför och jag tänker inte skriva anledningen här, men jag vill att de ska veta att jag tänker på dem.

Min arbetsdag har varit rätt ok. Inte klockren, det kan jag inte påstå. Men någon sa att jag såg blek och sliten ut och det kanske var så. Humöret var inte hela tiden på topp, det kan jag inte påstå.

Däremot var kvällen underbar. Jag åkte nämligen bara hem för att slänga i mig lite mat och sedan åka ut till Alvik. Där hälsade jag på söta Ulrica. Även känd som Dans-Ullis bland mina vänner. Hon visade mig runt i hennes mysiga lägenhet och sedan bjöd hon mig på underbart kaffe.

Hon har köpt en kaffekvarn. Oj så underbart gott... Jag dricker det mesta kaffet, men hennes var fantastiskt. Det måste jag säga.

Ulrica har ju bott i Göteborg en hel del år och hon gav mig flera tips på restauranger som vi bör besöka när vi är i Göteborg. Det är ju perfekt att ha något att gå efter...

Jag kikade även i hennes Scrapbooking-bok. Nu är jag återigen sugen på att börja med det, men när ska jag ha tid!?

Efter besöket åkte jag till Ica Maxi och handlade innan jag återvände hem. Nu har jag sprungit omkring som en duracell-kanin (kan det bero på kaffet?) och plockat och donat. Har hunnit in i duschen och rensat i garderoben. Nu är det minsann dags att gå till sängen för att läsa och varva ner. Det är en ny dag imorgon oxå!
 

Kommentarer
Pling

Vad hade Dans-Ullis för kaffe? Vi har ju oxå en kaffekvarn och har provat lite olika sorter, men det är ju alltid kul att få lite mer tips på gott kaffe :D Det slinker ju ner en och annan kopp för mig varje dag...



2010-06-15 23:16:22
Dans-Ullis :)

Jag har köpt bönor på Coop, Storheden. Det är ett Gevalia mellanrost som heter Mount Kenya. Riktigt gott är det och rekomenderas varmt! :) Kanske har du något tips till mig också Pling om du testat andra bra sorter! ;)

2010-06-17 19:12:05
Pling

Hej Ullis! Tack för tipset, det senaste kaffe vi har köpt är Zoegas Hazienda och det är riktigt gott. Det är köpt på ICA Kvantum. Sen har vi köpt en sort som heter Piccolino och en som heter Cafe Roma, de har vi köpt på kaffeboden i Luleå. De är lite starkare sorter men väldigt goda.

2010-06-20 16:00:05
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!