Torsdag 10 juni 2010

2010-06-10 21:10:26 / 0 kommentarer ..


Idag fick jag ett sms där det stod följande:

JAG HAR SOMMARLOV :) Mamma, jag har äntligen gått ut 1:an :)

Det var min dotter Sofia som skickade det sms:et. Det var med sådan stor glädje att hon har gått ut ettan, och klarat det så pass bra, att jag blev alldeles rörd. Fian har haft en mycket jobbig skolgång med både omgång av årskurs pga mycket frånvaro och annat. Sedan började hon första ring men hoppade av ganska snabbt. Hon kom tillslut på själv att hon verkligen ville gå gymnasiet och började då med elever två år yngre än henne. Och det har gått så bra. Hon har varit så duktig och jag måste få skryta lite.

Min son går ut 8:an imorgon och han är verkligen duktig. Han har mer läshuvud än Fian och det innebär (tyvärr kanske) att jag har större krav på honom. Dock klarar han det riktigt bra och jag är OTROLIGT stolt över honom oxå.

Jag är så glad över att jag har så fina barn och att jag har en fantastisk relation till dem båda. En del kvinnor är som gjorda för att vara mammor, men jag är inte en av dem. Dock är jag så lycklig över att jag har dem jag har och jag älskar mina barn!

Så det så... Nu får det vara nog med skryt över barnen. Ska istället berätta vad jag har gjort idag.

Ja, jag och Anneli jobbade till 9 innan vi sedan åkte ut till Landstingshuset. Vi har varit med på en Workshop om ett program som ska fixas. Många parametrar och fält som ska bli rätt.

Vi har oxå blivit intervjuvade av en man som ska skriva en bok som handlar om Kompetensutveckling. Han ville ha med lyckade projekt där man fått EU-bidrag. Auktoriseringen av telefonister som vi genomförde ifjol, är ett sådant projekt, så han ville ha med oss i hans bok. Förutom själva intervjun så blev vi fotade, både i rummet där vi satt och utanför Landstingshuset, tillsammans med vår verksamhetschef Teija. Måste erkänna att det var ganska kul...

När vi hade slutat för dagen och lämnat åter hyrbilen, så hämtade jag upp Mathias och vi åkte och köpte kläder till honom inför imorgon (avslutning). Sedan blev det både Ica Maxi och bolaget innan vi återvände hem. Åt lite mat och sedan blev jag tvingad att bära ved. "Vill du inte frysa i vinter, så måste du bära", sa Mikael... Och inte vill jag ju frysa, det är ett som är säkert!

Nu blir det dusch och sedan te och bok (=mysfaktor hög)

Det är här jag tänkte lägga in ett kort där båda mina barn är bredvid varandra. Fick dock lära mig att jag har inga sådana kort. Det är ju skandal!!! Nåja, trots Mathias protester, så ska jag fota massor när jag har dem båda nära mig nästa gång!


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!