Torsdag 24 juni 2010

2010-06-24 22:02:49 / 1 kommentarer ..


Igår ringde Fian och frågade om hon fick flytta. Från Norrfjärden till Rosvik. Hon hade fått tag på en lägenhet som var mycket bättre och dessutom vill hon mycket hellre bo i Rosvik. Där bor ju Niklas och hennes vänner. Jag har funderat som en galning. Det blir lite dyrare och jag betalar ju... Vi lyckades komma överens tillslut. Det blev lite givande och tagande, men överens blev vi. Så under sommaren kommer Fian att bli Rosviksbo.

Själv åkte jag till mitt arbete som vanligt imorse. Skillnaden var dock att jag visste att det var sista gången på flera veckor som jag skulle dit. På rasterna satt vi ute och solade och i övrigt jobbade vi. 14.30 sa jag adjö till Anneli. Vi kommer inte att synas (på jobbet) på sju veckor nu. Känns trist måste jag säga.

Kl 17.00 gick jag igenom alla saker. Såg till att tangentbord och skärm var i perfekt läge, tog en sista blick runt rummet, och gick ut... Jag har bara tre veckors semester, men det känns som en evighet. Fast det känns oxå skönt...

Jag åkte hem och hämtade Mikael. For till Bolaget där många hyllor lyste tomma. In på Coop för att handla i fiskdisken till mamma. Till Jula och köpte lavastenar och termos. Till Ica Maxi och handlade allt annat. In i bilen och till mamma för att lämna all mat vi köpt till henne. Till slut hem...

Mikael grillade grillkorv och så åt vi det med en supergod potatissallad. Vi skålade med en öl och kände för första gången att nu är det verkligen semester på riktigt! Resten av kvällen har jag provat kläder, myst med katterna och fixat maten till lunchen imorgon.

Nu tackar jag för mig för några veckor framåt. Under semestern kommer jag inte att blogga. Är det semester, så är det... Men jag önskar alla ni som läser här en helt underbar sommar och jag hoppas att ni (och vi) får uppleva värme, bad, mys och härliga dagar!

KRAMAR!!!
 


Kommentarer
Hon på andra slingan

Önskar dig detsamma

2010-06-28 09:16:22
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!