Måndag 15 mars 2010

2010-03-15 19:37:46 / 0 kommentarer ..


Jaha. Då var helgen över och det är måndag igen. Inte för att jag klagar över det. Jag gillar både att vara ledig och att vara på jobbet.

Jag steg upp och gjorde mig klar för arbetsdagen. Jag och Bill åt frukost tillsammans innan jag gick iväg till bussen.

Idag fick jag se Mallans nya tatuering. Den är otroligt fin måste jag säga. Ska försöka fixa en bild på den snart. Kan ju iaf berätta att det är en svartvit ros med blomrankor. Mycket tjusigt.

Jag har oxå idag insett hur lätt det är att luska fram saker. Idag ringde jag folkbokföringen för att få höra hur jag skulle gå tillväga om jag behöver få veta namn och adress på en människa. Jag hjälpte en person att få reda på vem dennes pappa är, men jag vill inte berätta detaljer här. Innan jag hade luskat färdigt så kunde jag berätta fullständigt namn på pappan, vad hans fru heter, båda deras födelsedagar och födelseår och vilken adress de hade. Jag kunde till och med berätta att de bodde i ett ljus radhus med vitt staket och grön brevlåda.

I morse hade jag bara en liten detalj och nu har jag all denna information. Jag är inte ens varken detektiv eller datahacker. Detta mina vänner, är lite obehagligt faktiskt. Fast jag hoppas att informationen jag skaffade nu kommer att leda till något positivt.

När jag slutade så tog jag en promenad hem. Mikael kom och mötte mig så jag fick sällskap efter halva vägen. Trevligt! Sofia ringde och var i upplösningstillstånd. Hennes skola har blivit hotad av en elev som ska gå med hagelgevär och skjuta ner lärare och elever. Hon frågade om hon måste gå till skolan, och vad i hela friden svarar man på det!? Jag rådde henne att ringa sin mentor.

Väl hemma blev det lite middag innan jag satte igång med lite dammsugning och allmänt dammtorkande. Nu i kväll har vi suttit och planerat lite semester. Det ska bli sååå härligt att komma iväg på en mc-tur i sommar!



Så här satt vi och njöt på Stensborg i lördags.


Kaffet vi drack var kokat i sådan kaffepanna. Det blir otroligt gott kaffe över öppen eld. Eller så är det något man inbillar sig... :)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!