Måndag 22 mars 2010

2010-03-22 20:00:11 / 0 kommentarer ..


Jag önskar att man fick bestämma över sitt liv. Bestämma hur det ska vara och hur man ska leva. Så är det inte. Visst kan man försöka påverka och styra mycket, om inte till och med det mesta. Men sedan kommer det vissa attacker mot personen i fråga, som styr livet i en liten annorlunda riktning. Dessa riktningar kan slå så hårt och man vacklar till ordentligt.

Det är då som det gäller att stå stadigt på båda fötterna. Jag brukar göra det. Jag är tjurig, med ett helvetiskt humör och tycker ändå jag har ett stort hjärta. Det brukar hjälpa mig ganska långt. Men just nu verkar det vara lite halkigt tror jag, för mina fötter står inte riktigt lika stadigt som de brukar.

Jag är utmattad och sliten. Kroppen och själen värker och jag vill bara bädda ner mig och vara ifred! Men det går inte. Jag har många som litar på mig och vissa som är beroende av mig. Det är bara att kämpa vidare...

Vad har då hänt i de senaste dagarna i mitt liv?

Fredag
Vaknade 4.30 av att Mikael och Robin steg upp. De skulle packa det sista för att bege sig till Årrenjarka. Själv var jag på jobbet till 12 för att sedan ta en promenad till mamma. Där skottade jag snö och gick sedan hem till mig. Efter lunch och dusch så tog jag bilen och hämtade mamma. Vi for på Storheden och in på flera affärer och handlade. Hem till mamma och packade upp. Hem till mig med saker och sedan tillbaka till Storheden för att hämta Fian. In på Biltema och sedan hem. Pratade i telefon, x antal gånger, och till slut blev det middag. Kvällen avslutades med TV och surr med barnen.

Lördag
Upp 6.30 för att göra sig klar. Fian vaknade av sig själv(!!!!) kl 7 och vi gjorde oss klara för att hämta mamma och en tur till IKEA. Ett stopp i Töre, pga hungrig mamma/mormor, och sedan var vi framme. Min duktiga mor gick hela IKEA runt på, mer eller mindre, stadiga ben. Duktigt gjort av henne!
När jag sedan till slut hittade bilen, som jag totalt missade vars jag ställt, for vi vidare. Vi åt lunch på Frasses och sedan besökte vi de andra butikerna kring IKEA. Tillbaka till Luleå och lämnade av mamma. Till Ica Maxi och handlade med Fian. Till Norrfjärden för att lämna all Fias mat + allt hon fick av mormor på IKEA. Till Rosvik för att lämna Fian och till slut hem.
Min kväll bestod av total skräck när Bill lekte med en spindel, uppackning av varor, "Körslaget" och "Män som hatar kvinnor".

Söndag
Det finns kvinnor som säger att de inte kan sova när deras respektive är borta. Jag har tyckt det varit så löjligt. Nu är jag själv en sådan person. Det går bra fram till ca 01, när Mikael brukar komma från em-skiftet. Men sen... Jag sover så dåligt hela tiden. Söndag morgon vaknade jag vid 06-tiden och kunde inte somna om. Frustrerande!
Dock tog jag mig en promenad på ca 1 timme. Sedan skottade jag snö för att det skulle vara fint när herrn kom hem. Mitt på dagen hämtade jag mamma och vi for en sväng till Storheden. Dock kunde mamma inte gå så mycket, pga träningsvärk, så jag lämnade henne i fiket så hon fick kika på folk. Efter inhandlandet av varor åkte vi till mig och där var vi en stund innan mamma ville hem.
Grabbarna återvände från Årrenjarka precis till middagen så vi åt tillsammans. Sedan var jag helt fysiskt och psykiskt slut så jag satt mest och tittade i elden medan Mikael packade upp.

Måndag
Ja, då var det jobb igen. Jag kände mig nöjd med att få återgå till arbetet så allt kunde kännas som vanligt. Idag fick jag lära mig ett nytt program, vilket var mycket roligt. Hade en relativt bra dag idag.
När jag slutade gick jag hem till mamma för att prata lite med henne. Efter det gick jag hem. Lagade god middag (testade ett nytt recept som var mycket godare än vad jag trodde). Har pratat i telefon en hel del och försökt lösa vissa problem. Orkade inte mer, försöker imorgon istället.
Nu sitter jag här och lyssnar på Lady Gaga. Har precis upptäckt att jag verkligen gillar henne. Nu blir det till att koka te och mysa framför tv:n. Svenska Hollywoodfruar är ju ikväll... Det gillas... :)





Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!