Måndag 29 mars 2010

2010-03-29 20:52:27 / 1 kommentarer ..


Det har inte funnits så mycket ork att sitta vid datorn i helgen, därför har uppdateringen varit dålig. Dock kommer de sista dagarnas händelser här:

Fredag 26 mars 2010
Löningsdag. Äntligen. Tänk att vissa månader känns så himla långa innan man får lön. Och ändå tycker jag tiden går fort. Idag har vi avtackat en på jobbet som går i pension. Det kommer att kännas konstigt att veta att hon aldrig kommer tillbaka hit, för att jobba iaf. Denna kvinna var den som anställde mig i växeln, så jag har mycket att tacka henne för. Smörgåstårta åt vi dagen till ära.
Jag stängde växeln idag så klockan var ganska mycket när jag kom hem efter promenaden. Men då hade Mikael maten färdig och jag fick jättegod middag.
Resten av kvällen blev mycket lugn. Mycket prat och mycket tv och tidig kväll i säng.

Lördag 27 mars 2010
Idag hade jag velat åka ut med skotern och sitta nerbäddad vid en eld och njuta av solskenet. Det gick inte pga två olika orsaker. För det första så var vädret uselt. För det andra så var det LuleboCup denna helg. Basketcup alltså. Så jag fick vara på Björks i några omgångar. Lyssnade lite på ljudbok och en match läste jag i en vanlig bok. Typiskt mig. Det här med Sportmamma har jag aldrig varit bra på. Vi hann på Coop och hem och käka mellan någon match. Men klockan hann bli över 19 innan vi var hemma och fick ta kväll...


Söndag 28 mars 2010
Idag skulle jag få sovmorgon. Vaknade kl 9 och steg upp. Mikael var redan i garaget och meckade med min bil. Klockan var ju egentligen 8 så inte blev det så lång sovmorgon. :) Förmiddagen bestod mest av att sitta vid datorn och planera lite inför sommaren. Gjorde lite räkningar och surfade runt lite.
På dagen/eftermiddagen var vi hos mamma. Mikael skottade snö och jag tog golven. Stackars Frasse var så rädd för dammsugaren så han drog som en virvelvind när man tog fram aparaten.
Kvällen var mycket lugn. Jag läste mest i min bok medan Mikael såg på tv.

Måndag 29 mars 2010
Idag fick jag ha bilen till jobbet. Det kändes mycket ovanligt måste jag säga. Jag missbedömde tiden helt och var på jobbet 6.50. Eftersom jag började 8 idag så kan man lugnt påstå att jag var ute i god tid. Men det var ganska trevligt att ha gott om tid på sig.
En stund efter 9 åkte jag iväg och hämtade mamma och så for vi till banken. Idag var det bouppteckningen som skulle göras. Det gick ganska bra måste jag säga.
Efter den så skjutsade jag mor till jobbet och så återvände jag till mitt arbete.
Väl hemma blev det bara att äta och göra sig klar för nästa äventyr. Nämligen att fara till Ingela o Tomas. Vi satte oss ner och planerade inför vår resa då vi ska till fjällen. Det kommer säkert att bli riktigt trevligt måste jag säga. 
Sen blev det inte mycket mer denna dag!

Kommentarer

Taskigt att man inte får följa till fjällen ! :/

2010-03-29 21:55:51
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!