Tisdag 16 mars 2010

2010-03-17 07:39:47 / 1 kommentarer ..


Så himla kallt när man stiger upp att man blir alldeles förskräckt. Men samtidigt vet man att det blir varmare under dagen. Det är ganska härligt med den här årstiden faktiskt.

Jag längtar dock efter min motorcykel mer och mer. Tänk när jag vaknar och stiger upp och ser att det är flera plusgrader, strålande sol och sopade gator. DÅ ska jag köra mc till jobbet...

På jobbet var det i övrigt en bra dag. Det var riktigt roligt att jobba och jag tyckte dagen gick ganska fort. Var upp till sjukhuset på lunchen med Ullis och Mallan och gjorde lite ärenden. Det är kul att komma upp dit och se lite folk, inte bara lyssna på dem i telefon.

När jag sedan slutade så tog jag bussen. Inte hem, utan till stan. Jag hade nämligen date idag. Med min söta och alldeles underbara lilla vän Ulrica. Jag kallar henne både dans-Ullis och sång-Ulrica för mina övriga vänner. Hon är ju nämligen min dansvän i Linedancevärlden och dessutom var det hon som sjöng på Bernts begravning.

Jag gick till restaurangen Tapachula där vi bestämt att vi skulle äta. Efter en stund som ringde min mobil och det var Ulrica. Hon hade ingen aning om vars restaurangen låg. Hon visste gatan, men Köpmangatan är lång och hon var på helt fel sida... Men jag lyckades guida henne rätt och tillslut träffades vi.

Tapachula är en Mexicansk restaurang som ligger bakom stadshuset. Mycket mysig miljö måste jag säga. Jag och Ulrica valde att ta in fyra för-/smårätter och så delade vi på dem. Jättemysigt. Vi slog till på stort och tog även efterrätt. Maten var OTROLIGT god måste jag säga.

Vi satt länge och åt och pratade. Hade mycket att ta igen eftersom det var länge sedan vi träffades. När vi var klar med mat och prat så skjutsade Ulrica hem mig. Kring 21-tiden var jag hemma och samtalade ett tag med min familj innan jag gjorde mig klar för natten och gick i säng!


Kommentarer
Ulrica

Tack fina vännen för alla varma ord här i bloggen och tack för en fantastiskt trevlig kväll på Tapachula. Du och din vänskap betyder såå mycket för mig!! Kramar!!

2010-03-18 01:50:15
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!