Måndag 24 maj 2010

2010-05-24 21:04:42 / 2 kommentarer ..


Så var denna helg över. Jag tycker helgen gick otroligt fort, men det brukar ju göra det när man har roligt. Här kommer en sammanfattning om de senaste dagarna.

Fredag
Var otroligt trött på morgonen och tog sovmorgon till 06.00. Det var jätteskönt. Jag ha bilen till jobbet eftersom Mikael skulle tvätta min motorcykel.
Vi bjöds på smörgåstårta på jobbert och kunde verkligen njuta av rasterna. :) Det var oxå min dag att jobba till 18.00. Kändes väldigt konstigt att vara kvar så länge, speciellt en fredag. Men det gick oxå bra.
Mikael bjöd på grillade kotletter och god ugnstekt potatis till middag. Sedan färgade han mitt hår, min söta lilla frisör. Medan han åkte iväg en sväng med Robin flyttade jag över lite mer saker till vårt nya sovrum. Nu har vi nästan inga saker kvar i det gamla rummet.
Vi packade lite inför resan och var i säng tidigt. Skönt att gå och lägga sig i det större sovrummet! :)

Lördag
Mikael väckte mig 9.30. Jag var ganska trött och gick i dvala framtills dess att jag fick kaffe. Säger då bara det, kaffe är en underbar dryck!
Vi packade och gjorde oss klara och körde sedan iväg. Det är så kul att köra lilla Jasmin, det måste jag bara säga. Väl framme åt vi på en grill och körde sedan till Snickarbacken där vi träffade andra mc-vänner. Vi gjorde oss klara och när klockan var efter 16, så körde vi i samlad trupp mot kyrkan. Där ställde vi upp oss och entrade sedan kyrkan. Långt fram och på bästa plats, slog vi oss ner och väntade.
Det var helt otroligt när våra kära vänner Christer Dragsten och Marja-Liisa Fofanoff skred in och vandrade framåt i gången. De var så vackra och stiliga båda två!
Vigseln gick bra och var så fin. Marja hade fixat så att en tjej sjöng en sång till Christer. Mycket vackert... När vi satt i kyrkan hörde vi sedan mullret av motorcyklar som kom. Det var resterande gäng från Pingstrundan som kom och mötte upp oss.
Herr och Fru Dragsten gick efter vigeln ut på trappan och vi fick krama om dem och gratulera! Sedan gick vi ner till våra hojjar och gjorde oss redo för den stora kortegen genom Pajala. Själva brudparet åkte en jättefin bil.
Framme på Snickarbacken stannade alla och vi pratade, innan vi gick in var och en till sig för att göra oss färdiga för festen.
Kvällen spenderades i Snickarbackens restaurang och vi njöt av mycket god mat, OTROLIGT trevligt sällskap och bra musik. Som gäst är jag mycket nöjd med hela arrangemanget och jag tror nog själva brudparet var nöjda själva.

Söndag
Vaknade pigga och glada, trots att festen varit ganska länge. Vi gick ner och åt god hotellfrukost och pratade med de övriga gästerna som oxå hade dragit sig upp. Brudparet kom körande på sin mc (de hade sovit på hotell) och vi gick ut för att möta dem.
Jag och Mikael bestämde med Christer att vi skulle samköra hem. Så vi gjorde oss klara, packade och betalade och åkte sedan iväg. Först körde vi till finska Pello så att Marja fick gå in och hälsa på sin mamma lite snabbt. Hon var ju tvungen att berätta att hon nu hade gift sig! :) Sedan åkte vi förbi Marja's barndomshem så att vi fick se vars hon är uppvuxen. Nästa stopp blev en pizzeria i Övertorneå där jag åt en supergod kycklingsallad. Vi svängde även ner till Övertorneå Camping och tittade på översvämningen. Sedan körde vi raka vägen hem, bara ett kort stopp på vägen.
Under resan fick jag veta att mamma låg på avd 31, hon hade ramlat. Så direkt jag kom hem satte jag mig i bilen och åkte ut till henne. Hon var ganska olycklig där hon låg stackarn... När jag varit där så åkte jag hem till henne för att mata stackars Frasse. Klockan var närmare 20 innan jag kom hem igen. Då var jag totalt slut. Det blev en dusch, en te-kopp och sedan sängen.

Måndag
Så var det måndag igen och åter dags att fara till arbetet. Känner mig lite låg och är inte riktigt mitt vanliga svamliga jag. Så själva arbetsdagen har gått i ett stilla lunk. Jag och Ullis var upp till restaurangen på lunchen för att lämna lite papper och då mötte jag mamma. Hon var på väg hem nu. Det var ingen mer spricka, men hon hade stött sig regält på den gamla skadan och därför gjorde det så ont.
När jag slutade så körde jag direkt till Ica och handlade och åkte sedan till mamma så hon fick fylla kylskåpet lite grann. Sedan hem, äta middag och resten av kvällen har jag suttit här vid min dator och fixat med bilder och dylikt.

Här kommer ett smakprov av helgens bilder:


Brudparet skrider in i kyrkan!


Kyssen!


Herr och Fru Dragsten


De fick presenter oxå!


Och så självklart en brudvals!

Nu börjar jag bli tjatig, men GRATTIS än en gång mina vänner. Det är så härligt att ni har gift er! Lycka till nu!!! <3
 


Kommentarer

Tack att ni kom på vårt bröllop! Och tack för bilderna. Jag vill ha höra många gånger grattis! jag är så lycklig med min man!Och tack för er att ni är våra vänner.

<3 <3

2010-05-25 19:13:30
Christer

tack du får säga grattis hur många gånger som helst

Men det blir din o Mikaels tur nästa års pingstrunda

2010-05-25 20:28:49
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!