Måndag 3 maj 2010

2010-05-03 21:19:03 / 1 kommentarer ..


Måndag och DÅ kom solen... Undrar om det är för att djävlas? Hur som helst så vaknade jag upp och kände mig på riktigt bra humör. Pigg och glad och nöjd. Det är en härlig känsla en måndagsmorgon! :)

Det var full fart på jobbet så då var det bra att man var på G! På lunchen gick jag iväg på vårdplaneringsmöte med mamma. Det mötet gjorde min dag lite sämre måste jag tyvärr erkänna. Mamma ville åka hem idag och hade gjort sig klar. Egna kläder, sminkad och glad väntade hon på oss. Tyvärr ville inte läkaren släppa hem henne idag så hon blev riktigt ledsen. Att se sin mamma så förtvivlad gör ont i hjärtat.

Men jag tränade med henne en del och insåg att hon kan gå nästan lika bra nu som innan hon ramlade. Så jag sa till mamma att hon skulle säga till sköterskorna att hon tänker fara hem. Hon vantrivs så mycket på sjukhuset, så jag tycker att hon ska få åka hem.

Jag återvände sedan till mitt arbete och jobbade resten av dagen. For till affären och handlade hem saker till mamma. For sedan dit med dem. Frasse, den söta men mycket ensamma katten, var otroligt kärvänlig idag. Han sprang runt mig hela tiden och när jag gick mot ytterdörren sprang han före och ställde sig vid dörren. Precis som om han ville föja med. Stackars lilla Frasse!

Sedan återvände jag till sjukhuset för att kolla hur det var med mamma. Nu var hon mycket gladare! Hon hade fått veta att hon verkligen skulle få åka hem imorgon kl 13. När jag fick veta det och såg hur nöjd hon var, så lossnade en stor sten för mig och jag kunde slappna av.

Återvände hem och satte Mathias i arbete med att fixa hans cykel. Han klarade inte allt utan fick be mig om hjälp. Av detta lärde vi oss att datorvärlden är mer våran grej. Mattes kompis fick komma och hjälpa till. Vi hade satt ventilen i däcket upp och ner! Inte konstigt att det inte fungerade att få in någon luft... :P

Resten av kvällen har jag spenderat vid min dator. Gillar verkligen min nya dataplats.

Fick en skiva av Lasse och Monica idag. Men jag har känt mig så uppe i varv så jag har inte lyssnat på den än. Jag ska lyssna på den när jag kan koppla av och verkligen kan lyssna på den. Förhoppningsvis imorgon!

Lite mer bilder från Gautosjö:


Tomas har varit och lekt med skotern!


Mikael har precis börjat elda inför vår lunch den första dagen.


Detta är dag två och vi håller på med vår andra lunch. Ingela ska börja skära palt som ska stekas.


Tomas tog delvis på sig rollen som kock. Observera hur lång jag ser ut bredvid Ingela! Kul att få känna sig lite lång någon gång. Fast jag är ju faktiskt flera centimeter längre än Plingan. Typ 2 st... :)


Vid detta bord tillbringade vi våra kvällar. Mycket trevligt.


Här är stugan vi bodde i.


På söndagen gick jag och Ingela ut på isen för att kolla på slädarna. Det blåste svinkallt...

Kommentarer
Ingela

Jo, du ser verkligen mycket längre ut än mig... men så mycket längre är du ju inte.



Längtar till nästa års fjällresa redan :D



Kram

2010-05-03 21:41:17
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!