Söndag 16 maj 2010

2010-05-16 22:07:21 / 1 kommentarer ..


En uppdatering sedan sist!

Torsdag 13 maj
Upp tidigt och gjorde sig klar för dagens bravader; Tipsrunda med MC Fyrkanten. Jag hade inte så höga förväntningar, men dagen var otroligt bra! Vi delade upp oss i lag 2 och 2, och körde sedan iväg. Vi körde Unbyn-Selets Bruk-Klöverträsk-Älvsbyn-Brännberg-I19-Retro Café.
Svarade på frågor och lekte enkla lekar. Hur kul som helst. Tyvärr kom jag och Mikael inte så högt upp på prispallen (vi kom näst sist) men vi var ändå mycket nöjda över dagen.
Kvällen var mycket lung och skön. Vi grillade och hade en MYCKET trevlig avslutning på dagen!

Fredag 14 maj
Jag hade tagit ledigt så jag fick lite sovmorgon. När vi tagit oss upp åkte vi till Yamaha för att fixa lite ärenden. Bla så köpte Mikael en skinnjacka. Sedan for vi till Storheden och handlade åt oss och mamma och så for vi hem till henne. Jag fixade sele och lina så att Frasse kunde gå ut, men det var sådan skräckupplevelse för honom att det var bäst att låta honom vara inne... Stackarn...
När vi senare ätit middag åkte vi till Boden och hälsade på Anneli och Stefan. Grabbarna såg hockey medan vi "damer" satt i husvagnen och drack vin. Bra uppdelning tycker vi... :)

Lördag 15 maj
Efter frukost tog vi på oss våra mc-kläder och åkte iväg på våra älsklingar. Vi körde småvägar till Piteå Havsbad. Körde in till Piteå och fikade innan vi körde småvägar hem igen.
Där bytte vi tvåhjuling och tog en cykel utan motor som färdmedel istället. Denna gång blev det en tur till Storheden för att göra lite nödinköp.
Hemma blev det hemmagjorda hamburgare till middag och sedan en mycket lugn och härlig kväll.

Söndag 16 maj
Vi tänkte köra med MC Fyrkanten idag. Men det regnade när vi steg upp och vi valde att inte fara. Istället åkte vi och Robin till mamma för att hämta båtmotorn som satt på båten Banarne. Mikael ska se om den går att rädda. Vi skjutsade hem motor och Robin, for till affären och sedan tillbaka till mamma. Vi fikade ute på bron och sedan krattade jag och Mikael upp på framsidan.
Efter utfört arbete åkte vi hem och krattade hela våran tomt. Skönt att ha det gjort nu!
När vi ätit så tog vi våra motorcyklar och körde runt Bälinge och Unbyn för att komma till Boden. Vackra Malin fyller nämligen 15 år idag, så vi åkte förbi med en liten present.
Ikväll har jag installerat min nya skrivare, medan Mikael ser på tv. Men nu ska jag gå och sova, för imorgon är det arbetsdag!!!



Kommentarer

Hej!

Vi saknade er igår och det var c.10 mcyklar från Boden till Storforsen. Det var en härlig tur men vi syns snart!

kram

2010-05-17 19:15:47
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!