Söndag 9 maj 2010

2010-05-09 21:49:53 / 0 kommentarer ..

Jag har nu återvänt hem från storstaden. Har haft en mycket trevlig helg, hade inte förväntat mig annat heller.

Fredag 7 maj
Vaknade strax före sju och steg upp. Dags att klippa Mikael. Han ville prompt bli klippt innan vi for, så då var det bara att stiga upp och fixa det. Sedan gjorde vi oss klara med allt annat och ca halv nio åkte vi iväg till Stenvalls. Vi lämnade bilen där och så skjutsade en av Mikaels arbetskompisar oss till Kallax.

När vi kom fram till Stockholm så hoppade vi av flygbussen mycket tidigare än centralen. Det var för att vi skulle till en mc butik, MC-Varuhuset. Där gick vi ganska länge och tittade på både motorcyklar, kläder och hjälmar. Gjorde oxå helgens enda inköp där, varsitt halsskydd i skinn.

När vi kände oss nöjda gick vi in till stan till vårt hotell. Efter incheckning gick vi ut på stan och strosade länge och väl. Åt middag på PizzaHut och besökte lite barer. Mycket trevligt.

Lördag 8 maj
Jag vaknade i vanlig ordning tidigt... Halv nio var vi nyduschade och klara och satt i matsalen och åt frukost. Inte dumt! När vi var klara gick vi ut på stan. Besökte ytterligare en mc-butik. Denna gång HD's butik i centrum. Ganska kul att gå där och titta på alla motorcyklar och tillbehör. Men de är väldigt bra på ta betalt bara för att det står HD på sakerna.

Vi gick och strosade ett tag till innan vi bestämde oss för att ge oss ut på ett äventyr för att besöka ytterligare en mc-butik. Vi tog pendeltåget till Rotebro och gick till Din Mc. Tyvärr gick vi fel och fick en extra promenad på ca 5 km, men men. Vi kom fram...

När vi återvänt till centrala stan igen så åt vi lunch och tog sedan en siesta på hotellet. Vid 17.30-tiden gick vi mot T.G.I vid Kungsträdgården för att äta middag. Vi passerade ett jättelångt demonstrationståg på vägen, fast vi förstod aldrig vad de demonstrerade emot.

Vi åt iaf en mycket god middag och satt på restaurangen i några timmar innan vi strosade tillbaka till hotellet.

Söndag 9 maj
Vaknade ganska tidigt idag med och även idag fick vi den där jättegoda hotellfrukosten. När vi packat och gjort oss klar var det någon timme kvar innan vi behövde fara mot Arlanda. Vi tog därför en promenad runt Stockholm. Hamnade på stadshuset tillsammans med MASSOR av japaner. :)

När vi fotat och strosat åkte vi bussen ut till flygplatsen. Den första jag såg var Lasse Brandeby (Kurtan), och i vanlig ordning blev jag alldeles hispig när jag såg en kändis. Flyget gick som vanligt rätt bra, men jag hatar verkligen att starta och landa!!!

Hemma möttes vi av farmor Britta, Sofie och Mathias. Vi åt middag och sedan skjutsade Mikael hem Britta. Själv åkte jag och handlade. Resten av kvällen har mest bestått av dator och lite tv. Plus fixande av matsedel för veckan förstås!

Första butiken vi gick in på i Stockholm var MC-Varuhuset.

Kungsträdgården var otroligt vacker i sin rosa prakt, även om det var mulet ute.

Knäppte inga bilder i HD-butiken. Var väl så faschinerad av alla saker där. Men här är iaf en bild därifrån jag sitter och vilar i butiken Din Mc...

En konstig demonstration/parad som gick genom Stockholm. MASSOR med poliser överallt, till och med i helikopter. Det var utklädda ungdomar och massor med hippies. Men de såg ut att ha kul och vi hade iaf kul med att titta på dem.

Stadshuset i Stockholm... Där det var japaner i massor och alla hade kamera. En av dem fotade mig och Mikael hela tiden... Lite jobbigt att bli fotomodell så där hastigt och lustigt...

Om någon undrar vars Birger Jarl är, så vet jag...