Torsdag 6 maj 2010

2010-05-06 21:28:39 / 2 kommentarer ..


Imorse åkte jag till Landstingshuset direkt. Jag skulle gå på en processutbildning. Även Anneli så jag mötte henne utanför och sedan gick vi in. Hade lite planer på att stjäla receptionisten Anna-Grethas porslinskatt som hon hade i fönstret. Men eftersom vi berättade det för henne, så är det bäst att låta bli. Annars blir man väl huvudmisstänkt.

Mötte upp Åsa (arkivet) och Theres (Sus reception) där de satt och surrade lite innan vi gick in. Om jag ska vara ärlig så hade jag inga höga förväntningar om denna kurs. Materialet som vi fick i förväg såg så svårt ut och jag kunde inte förstå hur vi skulle kunna lära oss detta på endast några timmar.

Men faktiskt så måste jag erkänna att det var inte så farligt. Det var nästan riktigt kul emellanåt. Som när vi skulle göra en egen processkarta. Jag och Anneli valde processen "Husvagnsinköp". Vi lyckades jättebra. Fick även dit vad som är styrande och vilka resurser det behövs. Kursledaren tittade på det vi gjort och sa att vi hade förstått det hela. :)

När jag slutade åkte jag hem och åt lunch. Hann även in i garaget och tittade på mitt avgassystem som kommit. Det är så snyggt! Jag längtar tills det sitter på min hoj!

Sedan tillbaka till jobbet för att avsluta arbetsdagen.

Efter det åkte jag till mamma och hämtade henne för en tripp till Storheden. Måste ju handla åt henne när vi nu ska åka bort över helgen. Mamma hade ganska ont i benet idag så jag lirkade in hela rullstolen i bilen och drog iväg. Men det gick bara bra.

När jag skjutsat hem henne, for jag hem och packade upp och åt middag. Har suttit vid datorn sedan dess. Måste verkligen komma igång med packningen nu!

Mahtias kom hem strax efter 20 idag. Han har varit på äventyr i Piteå med Sofia. Jag gillar verkligen när mina barn umgås och gör saker tillsammans!

Nä, nu SKA jag gå och packa. Jag och Mikael far till Stockholm imorgon och tar en välbehövlig paus från vardagen här hemma. Blir jätteskönt. Bara flygresan är över så... ;)

Kommentarer
Anneli

Ha det nu jättebra i Sthlm och mys i massor! Vi syns på måndag.

Kram

2010-05-06 23:19:03
Marja

Hoppas att ni har kul tillsammans i Stockholm....här bara försöka koncentrera sig inför bröllopet.

Kramar på er<3<3

2010-05-08 10:19:33
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!