Söndag 28 november 2010

2010-11-28 14:32:10 / 0 kommentarer ..


Första advent! Julkänslan är inte riktigt här, men jag kämpar på och försöker hitta den.

Jag har julpyntat och bakat lussekatter och lussebullar. Mysigt... Ikväll blir det adventsfika och glögg för att fira denna dag. Vi måste vänta till ikväll eftersom Mikael jobbar idag.

Veckan som varit har varit ganska händelselös. Jag har varit på Landstingshuset på kurs/möten två gånger förra veckan. Min andra hälft (i jobbet) var tyvärr sjuk så det var ju inte lika bra som det hade kunnat vara. Men det gick ändå... Fredagens möte var riktigt intressant, då vi fick lära oss hur man kan bena upp problem i ett sk orsakan-verkan-diagram. Även kallat fiskbensdiagram.

I går var jag och Mathias och gjorde Storheden. Vi shoppade loss en hel del. Tog oss en fika på Trend och då kom Rosemarie från jobbet alldeles ensam. Så hon slog sig ner med oss och vi fick en jättetrevlig fikastund.

Hemma satte jag på stereon på hög volym och började byta gardiner i alla rum, plus få upp stjärnor. Har även bytt lite kuddfodral och dukar osv. Nu är det så mysigt här hemma.

Mikael jobbade hela lördagen och sedan for han på fest med sina taxipolare. Så jag och Matte gjorde hemmagjord pizza och sedan hade jag myskväll framför tv:n. Såg på Harry Potter och åt lite skumtomtar och drack julmust (i vinglas).

Idag söndag, så jobbar ju Mikael igen, så jag har som sagt julbakat lite. Det har varit en fantastiskt avkopplande helg och jag önskar så i hela mitt hjärta att jag fick flera sådana här!

Ska försöka bättra mig när det gäller fotografering... Men här kommer två bilder iaf.


Min nya stjärna i köket.


Och min nya i vardagsrummet. Jag älskar dem båda för de lyser så mysigt!!!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!