Söndag 17 oktober 2010

2010-10-17 13:13:37 / 0 kommentarer ..


I fredags var jag ju på jobbet. Men det var verkligen ingen lek. Ju längre dagen gick, ju mindre kunde jag prata. När man är telefonist är ju rösten ett av de stora arbetsverktygen man har, så blir man utan den är det inte lätt. Men jag stod ut nästan hela dagen, gick bara 10 minuter tidigare. Klarade den sista timmen tack vare Rosens halstabletter! :) Tack för dem!!!

På kvällen åt vi ryggbiff och delade på en flaska vin. Det var ju helt BF (=barnfritt) hos oss i helgen, så det blev lite extra mysigt och lite extra god mat... :) Spelade lite spel blandannat, men det vill nog Mikael glömma. Jag vann nämligen.

På lördagen tog vi lite sovmorgon och hann precis sätta oss vid det väl dukade frukostbordet när melodikrysset började. Ganska enkelt idag och vi löste det utan större problem.

Sedan gjorde vi oss klara och for till Storheden. Där valde vi ut en ny diskho som vi beställde, plus även en ny köksblandare. Tittade på lite bänkskivor och annat smått och gott som vi ska ha till köket. Tog en paus på fiket på Coop och där träffade vi massor med folk som vi kände. Otroligt vad många som är i farten en lördag så där... :)

På eftermiddagen blev det lite småpyssel här hemma. Blandannat fick "min" vägg spacklas om för det hade inte blivit så bra som det borde.

Till middag åt vi renfilé och jag säger bara det; så otroligt god mat!!! Sedan blev det vädigt lugnt och fortsatt mys. Det är verkligen lugnt i huset när inga barn är hemma. Även om Matte är en väldigt lugn kille, så märks det när han är hemma...

Idag, söndag så har Mikael hittills mest varit i garaget. Han håller på att bygga lite inredning som ska till köket. Själv tvättar och städar jag mest. Just nu är det ugnen som ska få sig en omgång. Det märks att inte är helt kurant än, för jag måste vila mellan varje uppdrag. Men jag klagar inte. Då får man ju lite datatid så där mitt i allt... :)

Önskar alla en fortsatt trevlig dag!
 

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!