Söndag 3 oktober 2010

2010-10-03 20:39:55 / 1 kommentarer ..


Fredag 1/10
Ledig idag och hade inte ställt någon klocka, och var väldigt noga med att ingen skulle väcka mig. Däremot vaknade jag 07.17 och var riktigt pigg! Så då hade jag nog sovit färdigt och steg därför upp.
Jag började dagen vid datorn en stund. Sedan åt jag lång frukost i min ensamhet där jag läste tidningen. Hur härligt som helst.
Resten av dagen bestod av storstädning av toaletterna (då menar jag från golv till tak), putsning av fönster, rensning av 2 skåp och bortkörning av alla tomma mjölkpaket osv... När Matte kom hem åkte vi och hämtade ut hans iPhone 4, till hans stora glädje...
När Mikael kom hem (med blommor i högsta hugg) bjöd jag honom på en trerätters middag. Det blev mycket lyckat och han sa att huvudrätten var nog det godaste jag någonsin lagat. En fin komplimang...
Sedan blev det lite tv och i säng ganska tidigt.

Lördag 2/10
Vaknade ca 7.15 och steg upp för att packa färdigt och äta frukost. Sedan hämtade jag Ingela vid Stadsö Centrum och så åkte vi iväg mot Skellefteå. Vi har varit vänner i 25 år och bestämde oss för att det måste vi fira. Det är ju "silverbröllop"... :) Så vi hade bokat hotell och planerade en trevlig dag.
När vi hade checkat in, gick vi och fikade och sedan började vi shoppa. Även Ingela, som vanligtvis aldrig shoppar åt sig själv, inhandlade flera saker! Flera timmar gick vi runt runt och kollade! :)
Vi gick upp med sakerna till hotellet och gick sedan på Subway och åt lunch. Så otroligt gott! Dagobert, släng dig i väggen, säger jag bara. Mycket godare på Subway...
Efter lunchen gick vi till rummet och drack lite goda saker samtidigt som vi färgade håret på varandra. Och så surrade vi, och surrade och surrade och plötsligt var kl 20.30 och vi hade inte ätit middag. Vi höll på glömma det!
Men då gick vi till AllStar och åt en jättegod hamburgertallrik. Tyvärr var det väldigt livlig och jobbig miljö, så vi åt och gick sedan direkt tillbaka till hotellet för att börja avsluta kvällen...

Söndag 3/10
Jag vaknade långt innan klockan skulle ringa så när jag inte kunde ligga kvar längre gick jag och gjorde mig färdig för frukost. Ingela vaknade inte långt efter mig och så fort hon oxå var klar gick vi ner till den gudomliga hotellfrukosten. Gott som vanligt på ett sådant ställe... :)
Efter frukost och utcheckning, åkte vi till min mormor och morfars grav och tände ett ljus där. Fint...
Sedan körde vi hemåt. Vi stannade hos Fian när vi passerade Rosvik så att vi fick träffa henne och så att Ingela fick se hur hon bor.
Jag skjutsade sedan Ingela till bussen och åkte själv hem. Resten av kvällen packade jag upp, städade lite här hemma och så tog jag och Mikael en cykeltur.
Nu är jag nyduschad och börjar känna mig slö, så det blir nog soffan resten av kvällen!
 
Graven med ljuset:

Kommentarer
Ingela

Tusen tack för en underbart rolig, trevlig och god helg :D Du får lite kort av mig någon dag.



Kramisar

2010-10-03 21:49:38
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!