Söndag 31 oktober 2010

2010-10-31 17:36:40 / 1 kommentarer ..


Söndagkväll redan och jag tycker nyss helgen började. Men det är väl precis som det brukar med andra ord. Helgen var som nedan:

Fredag
Efter en arbetsdag som slutade redan 11.30, så åkte jag till Storheden och handlade. Det var både varor till mig och mamma som skulle inhandlas. Jag gick omkring en bra bit över en timme på Ica och strosade. Jag bara älskar det!
När jag var klar åkte jag till mamma och städade lite. Såg även till att byta batterier i fjärrkontroll och trådlös datamus så att hon har sina fritidsintressen räddade.
Väl hemma tog jag kaffepaus innan jag satte igång med att baka blåbärspaj. Jag var precis klar när Mikael kom hem, så då klippte jag honom innan vi åt en underbar middag.
Resten av kvällen tog vi det lugnt framför tv:n. Med sällskap av lite rött vin. Avslappnat värre... :)

Lördag
Upp tidigt för att hinna elda innan vi sedan åkte iväg. Först till Rosvik för att hämta Sofia och Niklas och sedan raka vägen till Lycksele.
Där mötte jag upp min kära släkt på pappas sida. Denna dag var nämligen farfars dag. Han fyllde 90 år och självklart måste det firas. Vi fikade lite först och satt sedan och småpratade i några timmar. Vanligt härligt umgängesmys.
På kvällen åkte vi till Ansia där fastrarna hyrt en lokal. Vi åt och drack (jag och Mikael alkoholfritt) mycket goda saker. Alla var där; farfar o farmor, deras barn, deras barnbarn och deras barnbarnsbarn. Det var bara min lillebror som tyvärr inte kunde komma denna gång.
Jag fullkomligt älskar att träffa mina släktingar. Det blir så sällan, men de är fantastiska allihop. Snälla, vänliga, sociala, roliga... Ja, helt enkelt underbara! <3
Vid 23-tiden började det mindre roliga äventyret. Nämligen att ta sig hem. Det regnade, var slaskigt och glashalt hela vägen hem. Nästan 30 mil i kolsvart mörker och mitt i natten. Inte kul... Men hem kom vi alla helskinnade och det var ju bra.

Söndag
Anledningen till att vi inte stannade i Lycksele var för att vi har så mycket att göra hela tiden. Så jag var uppe redan vid 8 och började göra mig i ordning. Efter frukost åkte vi först till mamma med lite sommardäck och Mikaels cross. Han körde den dit, och det var ingen lek direkt. Fortfarande glashalt och han har värdelösa däck.
Efter lite sällskapsprat med mamma åkte vi till Jysk för att hämta en säng som Britta (Mikaels mamma) har beställt. Sedan hem till henne för att montera upp den och bära bort den gamla sängen.
När det var klart for vi till Yamaha och kollade in lite skotrar och annat. Jag hittade dessutom mina skoterkläder som jag vill ha. Nu är de provade och klara. Bara att beställa hem! De är såååå snygga... :)
Efter det åkte vi till Max och åt en lunch/middag. Mikael har förlorat ett vad och var därför tvungen att bjuda mig! :P
Sedan in på Coop och hämtade ut vår nya diskho som hade kommit. Vi köpte även en kran till köket. Plus lite fågelsaker till utefåglarna.
Till slut åkte vi hem igen. Mikael har farit till Sunderbyn på hockey, medan jag har tagit mig en datorstund. Resten av dagen kommer nog att bli mycket lugn!
 

Arnold Jonsson. Min älskade farfar som i lördags fyllde 90 år.
Även i år har han varit ute och jagat älg. I lördags satt han och berättade om fisknäten han skulle lägga ut. Även om skotern han ska köra i vinter.
Min farfar må vara gammal, men det är bara en siffra. Han är underbart pigg!!! *Kärlek i massor*
 

Kommentarer
Cecilia L

Shit vad farfar ser fräsch ut, jag älskar söta gamla människor! Tycker att Mattias påminner lite om honom :-) Kram!

2010-11-01 18:16:25
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!