Torsdag 7 oktober 2010

2010-10-07 21:05:50 / 1 kommentarer ..


Ibland blir jag lite less på att alltid skriva vad jag gör varenda dag. Det blir liksom lite tråkigt, för så mycket händer det ju inte i mitt liv/dag... Och ofta är det samma saker...

Idag blev det stiga upp/fara till jobbet/ha en underbar dag på mitt arbete/hämta Fian/till Storheden och äta och handla/till mamma/till Mallan och göra lite telefon och datorfix/hem och jaga grannkatten som smet in i garaget/se på tv/elda/duscha... Kvar är dator, läsa och sova.

Ja, och hur kul är det liksom att skriva tydligt och utförligt... Det känns tråkigt.

Men en sak som hände idag var rolig. Det var att min underbart härliga vän och kollega Anneli har återvänt. Det har befunnit sig en blond kopia av henne i närheten av oss en tid, men nu är mörka vackra A tillbaka. Känns bra... :)

Jag känner att jag längtar efter min sambo oxå. Han har jobbat eftermiddag i fyra dagar nu och det blir skönt att få träffa honom imorgon igen... :) Fredagsmys är härligt... :)

Sedan har min Orchidé som jag fick av Bernt för något år sedan, börjat blomma igen! Jag är så lycklig över det så jag blir alldeles rörd när jag tänker på det. Av någon anledning förknippar jag den blomman så otroligt mycket med honom... När den nu blommar känns det som en hälsning från honom..

Jag hörde någon som sa "Livet är inte de dagar som passerar, utan de dagar man minns". Kan vara fint sagt, men det är ju viktigt att inte bara minnas. Utan att se till att det finns saker i framtiden som oxå är värt att komma ihåg. Annars har man ju slutat leva...

Dags att lyssna på musik en stund! PoK
 

Kommentarer
Cecilia Lundberg

Om du har idétorka så kan du alltid spana in andra bloggar och få lite inspiration, finns bra på mama.nu eller amelia.se - men det kanske du redan visste? :-) Du kan ju t ex börja med veckans tips: maträtter med recept, böcker du läst eller filmer du sett, bra låt du hört eller sånt! En del skriver ju ett helt långt inlägg om ett nytt nagellack de köpt så nog ska du se att du finner skrivglädjen igen, lycka till! :-)

/trogen läsare

2010-10-11 20:46:36
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!