Måndag 27 september 2010

2010-09-27 21:50:02 / 1 kommentarer ..


Måndag morgon... Medan jag låg och kämpade för att ta mig upp så insåg jag att jag har kortfredag på fredag. Direkt såg jag min chans för en fyradagars-vecka...

Så när jag kom till jobbet frågade jag om jag kunde vara ledig, vilket skulle gå mycket bra. Yes...! Är det fint väder så blir det fönsterputsning. Månne tro om jag hoppas på dåligt då... Eller, kommer jag ens att ha samvete att vara ledig om vädret är uselt... Återstår att se.

Hur som helst så gick arbetsdagen i ett friskt tempo. Plötsligt var klockan efter 16 och jag fick börja göra mig redo för att åka hem.

Fast hem blev det ju inte direkt, för först skjutsade jag hem Mallan. Sedan åkte vi till Ica Supermarket. Båda skulle vi hämta ut paket. Jag skulle dessutom handla till mamma.

Så efter besöket på affären åkte jag hem till henne ett tag. Vi gick igenom lite papper och annat, innan jag återvände hem igen.

Efter middagen började Mikael riva ner listerna i köket. Själv packade jag alla glasen från ett skåp som skulle tas ner. Jag insåg att det är flera kristallglas och det stör mig att de finns. De är så himla fina så man ska ha dem vi speciella tillfällen. Men jag är ingen sådan person, så varför finns de i huset egentligen...!?

När tömningen var gjort så plockades skåpet ner och väggen blev tom. Och helt underbar... Det blir nog inget skåp där i framtiden.

Resten av kvällen bestod av städning och tv-tittande. Och nu är det strax dags för kvällens lässtund!

Min vän Anneli, är en blond kvinna. Just nu... Det tvivlar vi inte på. Vi tvivlar inte heller på att hon snart återvänder till en mörk kvinna. Så man skulle kunna säga att vi helt enkelt litar på henne. Dock finns det något "därute" som inte litar på henne. Tex hennes dator på jobbet. Den tvivlar faktiskt till och med på att hon är en människa, så hon blev tvungen att bekräfta att hon faktiskt är en sådan. Tror ni mig inte? Kolla bilderna nedan:




(Ursäkta kvaliteten. Bilden blev jättesuddig och jag var tvungen att sätta lite manuell skärpa på den)


Kommentarer
Blonda snart mörka kvinna

Ja vad ska man säga...har alltid sagt att det finns nåt "därute". Men när man måste börja övertyga detta väsen som tycks tvivla på att man faktiskt Är en människa...ja då känns det lite tungt...

Näe, jag tror helt enkelt att denna tveksamhet grundar sig på att jag har gått över till den "blonda" sidan!

Känner dock ingen som helst oro - för det är ju som sagt endast tillfälligt, jag ska ju som sagt alldeles strax vandra över till min vanliga "mörka" sida :) :)

Kram och sov gott alla "Aliens" därute....

2010-09-27 22:20:16
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!