Onsdag 27 april 2011

2011-04-27 21:14:02 / 0 kommentarer ..


Ja men hoppsan... Nu var det visst ett tag sedan jag gjorde mig synlig på bloggen, men här är jag! :)

Det har varit påsk och min plan hade varit att köra/åka hoj, men så blidde inte fallet. Natten mot förra onsdagen så ringde Mikael och berättade att han var på väg till akuten. Han hade gjort illa ett finger i jobbet. Min första fråga var om fingret var kvar och tack och lov så var det fortfarande fast. Men det behövde sys...

Eftersom det var höger pekfinger så blev han lite handikappad. Han fick ha flera fingrar inlindade de första dagarna. Så jag har skött hushållet ett tag nu. Med det menas även hugga ved och byta olja i bilen. Men jag har varit så duktig... :)

Jag valde att låta min motorcykel stå, för det kändes så taskigt mot honom att dra iväg när han inte kunde följa. Alternativet var att han åkte på mig, men det skulle se ut som om lilla jag var ute med en flaggstång och körde. Inte aktuellt alltså...

Lördag till söndag var vi i alla fall till Umeå och bodde på hotell. Jag behövde komma iväg och slappna av helt och hållet. Vi hade en underbar påskafton och en mycket bra påskdag, så jag är ändå nöjd över påsken. Trots att jag inte kört mc.

När vi for hem från Umeå stannade vi i Skellefteå och tittade runt i Bonnstan. Det är ju en kyrkstad i Skellefteå. Det finns endast 16 "levande" kyrkstäder kvar i Sverige. I Gammelstad finns en och i Skellefteå finns en annan. Alltså, Gammelstads Kyrkstad är mysigare. Den har sina små stugor och det är mysigt att gå där. Men det är rätt fint i Skellefteå oxå. Där är det en annan typ av stugor. Det är mer som hus. Det finns 116 hus och 392 kammare. De vanligaste är tvåvåningshus med 8 kammare, eller envåningshus med 4 kammare. Lite historia kan ju vara kul! Men bilder är roligare och här kommer några:










 

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!