Tisdag 19 april 2011

2011-04-19 21:36:35 / 1 kommentarer ..


De flesta av er vet säkert att man alltid kommer lite bättre överens med vissa av sina kollegor. Det behöver inte betyda att man inte tycker om alla, men vissa liksom "klaffar" man bättre med.

Jag har en sådan på mitt jobb. Vi jobbar otroligt bra ihop. Vi har väldigt roligt, samma rappa men förvirrade sätt att prata med varandra. Vi är effektiva, kommer med tusen idéer om förbättringar när vi jobbar tillsammans. Om en av oss spårar ur, drar den andra tillbaka. Förutom allt detta så har vi blivit väldigt goda vänner på fritiden och kan prata hur länge som helst om tillfälle ges.

När vi två en gång var på en kurs, så ska kursledaren att vi var som Yin och Yang. Det betyder ungefär att vi kompletterar varandra perfekt och utan varandra så fungerar vi inte...

Min kollega, min vän, min Yin... har sagt upp sig från vårt arbete. Hon ska börja ett nytt jobb...

Jag är otroligt glad för hennes skull. Jobbet kommer att passa henne jättebra. Men jag kommer att sakna henne så det är SJUKT. Exakt när hon slutar vet jag ej, men det är inte länge kvar... :(

 


Kommentarer
Yin



Min kollega, min vän, min Yang...jobb kommer o går men goda vänner består!

Jag vet att vi snart inte kommer att vara kollegor längre, men vänner kommer vi vara för alltid:)

TUSEN KRAMAR

2011-04-24 18:14:39
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!