Söndag 20 februari 2011

2011-02-20 19:39:04 / 2 kommentarer ..


Jag har haft en jättebra helg måste jag säga. Det har egentligen inte hänt så mycket, men jag har samlat energi. Det är nog så viktigt.

I fredags slutade jag strax efter 12. Då åkte jag till stan och hämtade ut min Norrbottensring. Sedan gjorde jag ytterligare några ärenden innan jag återvände hem igen. Väl hemma började jag förbereda middagen och plötsligt var Mikael hemma. Då fixade vi maten. Åt gott och drack gott. Såg tv och hade en lugn kväll i soffan.

Jag skulle egentligen varit på basketmatch på fredagkväll, men Mathias hade migrän och kunde inte fara. Därför blev vi hemma istället.

På lördagen var det fortfarande massor med kyla ute. Vi bestämde oss för att bara ta en lugn och stilla dag hemma. Det blev lite småpyssel med lite städande och fixande. Sedan plockade jag fram Wii till vardagsrummet och utmanade Mikael i lite spel. Mest spelade vi bowling och jag kan berätta (till Mikaels förtret) att jag är SÅÅÅ mycket bättre än honom... :)

På eftermiddagen såg vi lite film och sedan lagade jag middag. Fyrarätters blev det denna gång:

* Tilltugg: Små kex med avokado och rökt lax.
* Förrätt: Pannacotta med gräslök och stenbitsrom
* Huvudrätt: Lax i parmensansås med citrontouch
* Efterrätt: Chokladmousse med Cointreau

Maten var fantastiskt god. Vi blev mycket mättade. Jag hade ju köpt brie, öl-korv och nötter till kvällens tv-tittande, men det orkade vi inte ens... :)

Idag, söndag, så har Mikael kaklat färdigt i köket. Det blir verkligen jättefint. Jag väntar med att lägga ut bilder tills det är klart, men jag kommer att bli så nöjd.

När det var klart åt vi lite lunch och sedan for vi och tränade. Mikael släppte av mig på Inpuls och åkte själv till Stenvalls och tränade där. Jag sprang på band och tränade crosstrainer. Det bästa med att träna på Inpuls är att jag får duscha varmt när jag är klar. Det är helt underbart. Efter nästan två timmar hämtade Mikael mig igen och vi åkte hem. Fixade middag och sedan har vi legat utslagna i soffan. Mår riktigt gott måste jag säga.

Fredagens middag får ni i bilder:


Förrätt: Baconinlindad sparris med lite grönsaker.


Huvudrätt: Lövbiff med stekt lök, vitlökssmör och grönsaker. När jag har smör så här, så tar jag aldrig potatis.


Mikael och Mathias fick ugnstekt potatis till...


Lövbiffen har jag bankat själv. Köpte en bit nötrulle och bankade ut det till lövtunna skivor. Betydligt billigare och det blev OTROLIGT gott!


Till middagen drack vi detta vin. Rätt ok, men jag har druckit godare.


Efterrätt: Skogsbär under kokostäcke. Serveras med vaniljsås.

Lördagens middag var egentligen godare och finare, men jag glömde knäppa kort på den. Därför fick ni nöja er med fredagsmiddagen.
 

Kommentarer

Har du haft restaurang på vardagsrummet:) ser väldigt proffis ut:) bättre än vi hade på Tuna!

Hoppas att vi får också inbjudan på ert restaurang!! bara skojar!!!

2011-02-26 11:14:28
Hon på andra slingan

Vilka menyer! Wow!

2011-02-27 14:10:32
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!