Torsdag 10 februari 2011

2011-02-10 21:30:15 / 0 kommentarer ..


Fian blev tvungen att säga till mig på skarpen innan jag insåg att jag måste ju blogga. Även om jag är lite less på bloggen, så vill jag inte släppa den helt. Så det är väl bäst att jag uppdaterar idag.

Jag jobbade i växeln fram till lunch. Sedan jobbade jag (och Anneli) med registerhantering hela eftermiddagen. Anneli jobbade över tillsammans med mig så vi gick hem samtidigt. Det var riktigt trevligt.

Jag mötte upp Fian på Storheden och vi gick och handlade. Jag kände mig lite stressad och Fian blev på sämre och sämre humör (läs: mer och mer hungrig). Hon pratade på, men jag hörde inte vad hon sa och hon fick upprepa hela tiden.

Tillslut så skrattade jag åt henne och sa att det enda jag ser är hur hon rörde på huvudet och hur munnen öppnades och stängdes, men jag hör inget ljud. Hennes kommentar:
-Ja, men det spelar ju ingen roll om jag faktiskt inte säger något. Du hör ju ändå inte vad jag säger...
Hon är så söt, min lilla gumma...

Efter handlingen, som tog LÅÅÅNG tid, så åkte vi hem och fixade middag. Fian hann precis äta innan hon blev tvungen att ta bussen hem igen. Själv satte jag mig och såg "Halv åtta hos mig", "Sveriges värsta bilförare" och nu har jag hamnat vid datorn. Snart är det sängdags, och det betyder även att snart är det fredag! Underbart.

Vad har annars hänt...? Ja, i tisdags var jag, Anneli och två kvalitetssamordnare till, till Gällivare på Synnergi-kurs. Trevligt även om det blev en mycket lång dag och jag var helt slut efteråt. Vi åkte bil (jag körde) till och från Gällivare. Vi såg en hel del älgar och renar, men allt gick bara fint!

Förra helgen var vädret dåligt så vi var mest hemma och fixade och donade. På lördag eftermiddag kom Christer och Marja och hälsade på. Trevligt som bara den! På söndagen rev Mikael ner kaklet i köket. Det närmar sig för att det ska bli nytt kakel uppsatt.

Förra onsdagen var jag och ett gäng kompisar och firade Marlene som har fyllt 40 år. Jag kan inte förstå att jag och mina kompisar är i 40-års åldern. Det känns så himla långt ifrån mig som det bara går... Fian var ju med på AllStar och hon köpte en öl (vi andra drack oxå lite alkohol under kvällen). Jag sa till servitrisen: Fia är min dotter och hon är 19 år. Jag fick henne när jag själv var 2 år...
Tror inte riktigt att hon trodde mig... :)

Nä, nu ska jag fixa matbackarna till imorgon och sen blir det hopp i säng och läsa bok. Tänk... Snart är det bokrea oxå! Uj vad jag längtar...!!!
 



Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!