Måndag 10 januari 2011

2011-01-10 19:23:17 / 1 kommentarer ..


Jaha... Då var det slut på ledigheten och alla ljuva slöa dagar... Vardagen har återvänt och det med stormsteg... Barnen tillbaka i skolan och jag tillbaka på 5-dagarsveckor på arbetet.

Men jag klagar inte. Det är skönt med rutiner. Nästa fredag har jag kortfredag så det är ju en härlig dag. Veckan därpå är jag ledig på fredagen för då åker jag och Mikael ner till Stockholm och går på mc-mässan. Härligt!

Hemma har det inte hänt så mycket. Vi har renoverat lite grann. Det går sakta sakta framåt, men det gör inget. Det är ju inte ett upprivet kök vi lever i, utan det är bara borta lite tapeter, lister osv... Det gör ju inte att det känns stökigt iaf. Men snart ska kakel, och bänkskivor bytas och då blir det ju lite mer stök förstås... För att inte tala om när luckorna ska lackas om...

Iaf är delen där vi har matbordet i stort sett klart. Det är bara taklisterna och en hörnlist som ska upp. Och så klockan förstås, men den har inte kommit än. Jag väntar på att den ska komma in till butiken så att jag kan köpa den...

Annars har jag haft många lugna dagar med mycket vila. Har lagat god mat och bakat en del och mest myst på. Mikael har blivit däckad av feber och ligger mest på soffan. Mikael som börjar jobba idag igen, efter 2,5 veckors ledighet... Han börjar med eftermiddag och det innebär att jag har fyra kvällar framför mig, alldeles för mig själv... Me like!!!


Så här ser det ut i köket just nu. Det som ska fixas på denna del av köket är taklister. En list med en lampa i hörnet mot skafferiet (mot väggen det det just nu står en glöggflaska). Sedan ska lådorna målas om (vita igen) och nya handtag i metall ska dit. Dessutom ska radion bort och bänkskivan ska bytas mot en som ser ut som ek. Till sist ska jag ha en fönsterlampa och en klocka med lösa siffror. Klockan ska sitta på väggen som radion står mot just nu...

Ja, jag hoppas ni förstår. När allt är klart lägger jag ut före- och efterbilder!

Nu är det dags för en brasa, en kopp te och "Halv åtta hos mig" på tv:n. See you...

Kommentarer
Anonym

Hej Jenny!!

Vad fint det har blivit!!!! den där lampan har jag också faktiskt tittat på :)...Det blev ju jätte bra!!! vi måste komma och hälsa på :)

// Lena

2011-02-09 14:54:02
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!