Onsdag 1 juni 2011

2011-06-01 20:37:14 / 1 kommentarer ..


En av det första sakerna jag tänkte på när jag hade krockat (och börjat komma till sans), var vad min chef skulle säga. Man kan lugnt säga att hon inte riktigt är så förtjust i det här med motorcykel-åkandet... Och mycket riktigt, vem "skällde ut mig" i morse när jag skamset gick dit för att berätta vad som hade hänt.

Jag vet ju att det är av omtanke, så jag tar det på rätt sätt... :) Men sedan skulle hon skicka hem mig. Och nog är hon min chef, men hon bestämmer inte allt. Jag tycker om mitt jobb och ville vara där. Jag avskyr att vara borta från jobbet. Har ju för tusan ångest över att jag ska ha FYRA semesterveckor i sommar... Hon tjatade och tjatade och till slut sa jag bara "bla bla bla" och gick tillbaka till min arbetsplats... :)

Men ärligt talat så orkade jag inte riktigt hela dagen. Så kring 12.30 flexade jag ut och for hem. Jag mår bra efter krocken. Har inte direkt ont någonstans, men är otroligt stel. Jag tycker kanske att jag mår lite bättre nu när jag har legat och vilat. Så det går nog över snart!

Jag har oxå legat med datorn i knät och läst fotokurser. Det är SÅ intressant och så mycket att lära sig. Men roligt... Nu har jag ställt om kameran i RAW, så att jag kan göra mer med bilderna. Det blir jättefina bilder faktiskt.

Nu väntar jag på mina nya saker till min kamera! Det ska bli så kul!

Nikon AF-S DX 18-105/3,5-5,6 G ED VR (Ett objektiv)
Nikon Speedlight SB-700 (En extern blixt)
Dörr Stativ A3 + Dörr Kulled HB-36 (Ett stativ)

Alla beställda från Cyberphoto, helt klart min favoritbutik på nätet när det gäller fotografering. Snabba på ge svar på frågor och snabb leverans, bara de har sakerna i lager. Finns sakerna inne och man beställer på förmiddagen, så har man dem oftast dagen efter.

Nä, nu ska jag väl inta ryggläge igen. Men här kommer lite biler iaf:


Sömnig Billabong


Snark


Och lite mera sömn


Lillen tvättar tassarna


Söta bebis


Han spanar på Bill när han sover. Kanske kan man anfalla lite... :)


Och plötsligt har jag fått en blomma att rent av blomma! Har nog aldrig hänt...


Tusigt!

De två sista bilderna har jag tagit med formatet RAW. Visst blev det fina bilder?

Bye bye
 


Kommentarer
Marja

Jenny vännen!

Det är bra om du kan vila efter händelsen! ditt jobb finns kvar eller hur!?Du är bäst Jenny <3

Kramar

2011-06-02 10:48:26
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!