Måndag 21 mars 2011

2011-03-21 19:32:26 / 1 kommentarer ..


Blir ni lika lätt påverkad av musik som jag blir? Det är helt sjukt vilken värld man kan drömma sig in i när det handlar om att lyssna på musik. Och då menar jag verkligen att lyssna... Min vän, Tomas, han är en person som alltid lyssnar på texten på musiken. Jag tror att hans syrra, Anneli, är ganska lik hon med... Själv gör jag det ibland. Men faktiskt ganska sällan.

Jag lyssnar mest på musiken och rytmen. Det är så jag först lägger märke till speciella låtar. Dock kan jag upptäcka annan musik oxå, men då krävs att jag verkligen bestämmer mig för att lyssna på vad de sjunger.

Idag är jag inte alls kry och for tidigare från jobbet. Har mest legat framför tv:n och emellanåt spelat lite Angry Birds (vilket kan driva vem som helst galen). Men jag blev less och satte mig framför datorn för att lyssna på lite musik oxå.

Eftersom jag känner mig låg, blir det ganska mycket låg musik. Mycket blues, men en hel del Elvis Presley oxå. Jag har alltid tyckt att min pappa varit så lik honom och jag kan inte lyssna på Elvis utan att tänka på min far. Måste nog ta och ringa honom snart...

Ju mer jag lyssnar, ju mer kryper jag ihop och myser... Tur att jag är ensam hemma med enbart en son som ändå sitter med sitt headset och spelar WoW. Tur oxå att jag bor i en villa. För här dånar musiken för fulla muggar! Jag älskar musik...

Just i detta ögonblick spelar jag en artist som jag nyligen upptäckt och uppskattar: Townes Van Zandt. Dagar som dessa är det perfekt musik...

Ha det bra alla!

Mathias sa precis att jag inte får elda mer, för det är sjukt varmt här... Jag fryser, men eftersom tempmätaren står på 28,5 och det fortfarande brinner så får jag väl ge upp då...
 

Kommentarer

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2011-07-11 14:48:15
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!