Måndag 28 mars 2011

2011-03-28 20:40:26 / 0 kommentarer ..


Släpp fångarna loss det är vår, släpp fångarna loss det är vååååååår.....

eller

Vintern rasat ut bland våra fjällar, drivans blommor smälta ner och dö...

eller

Blåsippan ute i backarna står, niger och säger "Nu är det vår"...

Ja, ni fattar. Det spritter i mig! Jag har vårkänslor. Jag njuter av solens strålar som värmer mig. Jag älskar att gå på asfalt med mina nya gympadojjor. Jag trivs med att om jag tar bilen så måste jag ha solglasögon på mig redan när jag far till jobbet. Jag tycker om att inte behöva frysa! Men mest fantastiskt känns det att jag snart får ta min älskade motorcykel på vår första tur för i år! :)

Fast tills dess har jag ju min fina skoter att köra. Hon heter föresten Sandy, så ni vet!

Förra veckan var jag ju till Fian min, på tisdag. På onsdag var jag bara hemma. På torsdag kom Fian till Luleå och jag tog med båda mina ungar till Max och vi avnjöt en god middag. Köpte oxå åtta nya böcker... :)

I fredags blev det fredagsmys i baskethallen först. Såg Mattes lag möta Höken. Sedan hem och hann se nästan hela "Så ska det låta" och lite film innan jag somnade in för kvällen.

På lördagen tog vi en tur runt på alla mc-butiker i stan. Riktigt trevligt. På Honda fick vi se den nya lyckliga Veijo i farten. Härligt att se honom så glad och väl inpassad på sitt nya jobb. Tog en sväng förbi Storheden och träffade bla Lena o Peder en sväng. Sedan rusch hem för att hämta Matte och sedan iväg till nästa basketmatch. Kvällen avslutades med god mat, gott vin och ostbricka!

Igår, söndag, så tog vi en skotertur. Man måste ju passa på så länge det går att köra... Vi körde bara till Sandnäsudden och där gräddade vi våfflor över öppen eld. Så sjukt gott! Väl hemma kom Lena och Peder på besök och sedan blev det mest att softa på här hemma.

Idag har det varit en jobbig dag på jobbet, men helt ok efteråt. Jag skulle träna cirkelträning men råkade se att de hade satt in ett Zumba-pass nästan samma tid, så då valde jag det istället. Det var fantastiskt kul. Såg två motorcyklar på vägen dit och vårkänslorna spritter igen!

Nu ska jag dricka te med min kära sambo, innan han faller i sömn i soffan! Lite bilder först bara:



Hittade en fin Yamaha... Funderar om man skulle ta och bygga om sin... :P


Skulle jag vinna lite (mycket) pengar skulle jag kanske använda en del av dem till en sådan maskin... Harley Davidson VRSCDX Night Rod... Mattsvart... Uj uj...


Invigning för mig och Mikael av detta våffeljärn i gjutjärn.


Blev smaskensvåfflor... :)


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!